سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

دادگاهی در هلند تحت عنوان "دادگاه مردم" با هدف برجسته سازی تعداد روزنامه‌نگارانی که در سرتاسر جهان به خاطر انجام شغلشان کشته شده‌اند، شروع به کار کرده است.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما اولین بار از زمان انتصاب به این سمت، از رادیوهای اداره کل شبه قاره و شرق آسیا بازدید کرد.

مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر تا پایان آذر ماه تمدید شده است.

نیکی کریمی، رییس هیئت داوران بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی «ترازوی طلایی» یازدهمین دوره جشنواره فیلم جنایات و مکافات استانبول شد.

مراسم شناسایی هویت شهید ''جمال محمدشاهی''، چهارشنبه 12 آبان با حضور علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه و خانواده این شهید در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

با تغییر هیات امنا و هیات مدیره جدید بنیاد رودکی، اعضای جدید این بنیاد معرفی شدند.

کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست پیشکسوت ایرانی که روز گذشته خبر بستری شدن او در بیمارستان به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا منتشر شده بود، در بخش آی سی یو بستری است.

"مصوبه واگذاری نمایش های خانگی و پلتفرم ها به سازمان صدا و سیما نیازمند بازنگری است و در حال حاضر، موضوع از طریق مجاری و مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است."

جشنواره سینمای ایران از روز پنجشنبه 13 آبان ماه کار خود را به طور رسمی در شهر شانتیئی فرانسه آغاز می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: نقشه مسمومیت کریمه اهل‌بیت (س) به گونه‌ای انجام شد که کسی متوجه نشود دست مأمون در کار بوده و بنابر آنچه نقل شده مسمومیت حضرت معصومه (س) در آشپزخانه ایشان اتفاق افتاده است.

همچنان که تقاضا برای آثار «کلود مونه» در بازار هنر افزایش پیدا کرده است، یکی دیگر از تابلوهای نقاشی از مجموعه مشهور «نیلوفرهای آبی» این هنرمند در حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی شعر «مربد» با حضور شاعران ایرانی در بصره عراق برگزار می‌شود.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بهمن ماه سال 1400 در تهران و استان‌های کشور در بخش‌های طوبای زرین، ایثار و فداکاری، آینه در آینه (موزه هنرهای معاصر) و ویژه نظامی گنجوی در 10 رشته هنری برگزار می‌شود.

امام جمعه قم گفت: ما نباید نسبت به تلفات جانی مردم بی تفاوت باشیم، بیماری کرونا یک بیماری تفرقه‌انداز است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: توانایی پاسخگویی برای جامعه مخاطب یقینا بیش از حد حاضر است، اما باید حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد تا سایر توانایی‌ها نیز شکوفا شود و این مجموعه با نشاط بیشتری به راه خود ادامه دهد.

کارگردان و نویسنده سریال «زیرخاکی» با انتشار پیامی نسبت به توقف برخی از سریال‌های در دست تولید واکنش نشان داد.