جمعه 31 فروردین 1403

«اینجا» امید جوانه می‌زند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
«اینجا» امید جوانه می‌زند

عده‌ای منتظر نشسته‌اند تا نوبتشان شود، از نگاهایشان پیداست دل توی دلشان نیست، در چشمانشان تردید موج می‌زند، احتمالا با خود می‌گویند آیا اینجا نتیجه می‌گیریم؛ آیا می‌توانیم حس خوب مادری را تجربه کنیم؛ یکی از آنان با مراجعه کننده دیگری که باردار است صحبت می‌کند و لبخند بر لبش و بارقه‌های امید در نگاهش می‌نشیند.

تصمیم می‌گیرم قبل از صحبت با مدیر مرکز که مثل همیشه وقت ندارد با مراجعه‌کنندگان به گفت‌وگو بنشینم، بانویی را می‌بینم که دو نوزاد دارد متعجب می‌شوم و می‌پرسم برای چه آمده است؟ می‌گوید: برای تشکر آمدیم و می‌خواهیم برای تولد پسرانم گوسفند قربانی کنیم.

این خانم که حالا حس مادر شدن را تجربه کرده است، به ایسنا می‌گوید: 6 سال سابقه نازایی داشتم طی این سال‌ها در مراکز مختلف برای درمان اقدام کردم ولی نتیجه نگرفتم؛ تا اینکه با این مرکز آشنا شدم و تحت درمان قرار گرفتم.

وی ادامه می‌دهد: یکبار IVF کردم که ناموفق بود و ناامید شدم اما کارکنان مرکز درمان به من امید دادند تا مجددا وارد چرخه درمان شوم؛ به توصیه دوستان مجددا در سیکل درمان قرار گرفتم و برای دومین بار IVF انجام دادم که در پی آن دوقلو باردار شدم.

این بانو که با خوشحالی سخن می‌گوید، ادامه می‌دهد: الان 2 پسر دارم و خدا را بابت این نعمت شکرگزارم؛ بعد از لطف خداوند اگر پیگیری‌های مداوم و همراهی کارکنان و دوستان مرکز نبود شاید از ادامه مسیر ناامید می‌شدم.

وی ضمن اشاره به اینکه همسر من کشاورز است و برای درمان زمین‌های خود را فروختیم، می‌گوید: همراهی ماما و پزشکان این مرکز مثال‌زدنی است و تا لحظه زایمان با آنان ارتباط داشتم شاید باورتان نشود ولی با توجه به نگرانی و استرسی که داشتم، شده بود که 5 صبح با مامای مرکز تماس می‌گرفتم و آنان در هر ساعت پاسخ من را می‌دادند.

پس از آن با خانمی صحبت می‌کنم که سابقه چند ساله نازایی دارد و به توصیه یکی از دوستان خود به این مرکز آمده است و امید دارد که نتیجه بگیرد. بعد با مادر بارداری که در نوبت است گفت‌وگو می‌کنم، این مادر می‌گوید: سال 93 با سابقه نازایی 2 ساله به این مرکز مراجعه کردم، چون علت نازایی از جانب همسرم بود با درمان‌های مختلف نتیجه نگرفته بودیم تا اینکه سال 93 به این مرکز مراجعه کردیم و تیم درمانی IUI را به ما پیشنهاد دادند که در اولین سیکل باردار شدم و سال 94 دخترم به دنیا آمد.

وی اضافه می‌کند: برای فرزند دوم هم برای بارداری اقدام کردم که نتیجه نگرفتم و مجددا به مرکز مراجعه و IUI انجام دادم و به لطف خدا الان باردار هستم.

این بانو که برق خاصی در چشمانش است می‌گوید: فرزند دوم ما پسر است و خدا را هر لحظه شکر می‌کنم که ما را ناامید نکرد و ان‌شاءالله تا 2 ماه دیگر فرزندم به دنیا می‌آید.

وی مطرح می‌کند: پیگیری‌های کادر درمانی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین نتیجه داد و تا لحظه زایمان ما را همراهی کردند، باید بگویم می‌توان به این مرکز اعتماد کرد چون روش درست درمانی را برای بیماران انتخاب می‌کنند.

بیش از 700 بارداری مثبت در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین

زینب مشایخ مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: در این مرکز شاهد اشک‌ها و لبخندها بودم، همه نوع مراجعه‌کننده داشتیم زوجین در مراجعه نخست با کوله‌باری از استرس و ناامیدی مراجعه می‌کنند، افرادی هم بودند که سابقه طولانی 20 ساله نازایی داشتند ولی وقتی در سیکل درمان قرار گرفتند و باردار شدند باورشان نمی‌شد و امید در چشمانشان موج می‌زد و به قول معروف سر از پا نمی‌شناختند.

وی تصریح می‌کند: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر به افراد داخل و خارج از استان خدمات ارائه می‌دهد و تا به امروز بیش از 3900 پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین اعلام می‌کند: درپی اقدامات درمانی انجام شده بیش از 700 بارداری مثبت در این مرکز محقق شده است، در این مرکز از همه سنین مراجعه‌کننده داشته‌ایم و افراد با سابقه نازایی یک تا 20 ساله در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، بخشی از طلاق‌ها در جامعه به دلیل عدم باروری یکی از زوجین است درحالی‌که اغلب زوج‌ها می‌توانند با روش‌های درمانی مختلف صاحب فرزند شوند، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین تنها مرکز درمان ناباروری استان است که به زوج‌های نابارور در قزوین و استان‌های همجوار خدمات ارائه می‌دهد، فعالیت این مرکز می‌تواند در کاهش طلاق در خانواده‌ها مؤثر واقع شود.

انتهای پیام