سه‌شنبه 28 فروردین 1403

بارش برف و باران در جاده‌های 22 استان / انسداد 18 راه اصلی و فرعی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
بارش برف و باران در جاده‌های 22 استان / انسداد 18 راه اصلی و فرعی

ایسنا نوشت: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در محورهای 22 استان کشور خبرداد و اعلام کرد که 18 مسیر برون شهری نیز مسدود است.

سرهنگ احمد شیرانی، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های فارس، ایلام، بوشهر و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است. البته به رانندگان و مسافران توصیه می‌کنم که حتما و تا جای ممکن است از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: همانطور که قبل‌تر اعلام کردیم، محورهای هراز و چالوس و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع بعدی مسدود است و به همین دلیل نیز بخشی از بار این محورها به دو محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت وارد شده و ترافیک در محور فیروزکوه و در هر دو مسیر رفت و برگشت در حدفاصل سربندان تا ورسک و آزادراه قزوین - رشت و بالعکس حدفاصل منجیل تا رودبار پرحجم و نیمه سنگین است.

شیرانی ادامه داد: ترافیک در آزادراه تهران - کرج - قزوین حدفاصل شهرک خاتم تا پل فردیس و محدوده مهرویلا و آزادراه تهران - ساوه حدفاصل احمدآباد مستوفی تا دهشاد نیمه سنگین است. در محور تهران - فشم و بالعکس در اکثر مقاطع و آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های گلشهر و پل کلاک نیز شاهد ترافیک پرحجم اما روان هستیم. ترافیک در اکثر مقاطع محور تهران - شهریار نیز نیمه سنگین گزارش شده است.

وی درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت: علاوه بر محورهای هراز، چالوس و آزادراه تهران - شمال که تا اطلاع بعدی مسدود است، محور قدیم خرم آباد - پلدختر نیز تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان - ایرانشهر نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای مسدود غیر شریانی یا دارای انسداد فصلی نیز گفت: محورهای پونل - خلخال، خوانسار - بوئین، کوهرنگ - مسجد سلیمان (گردنه های چری، تاراز و شاه منصوری)، دندی - تکاب، هارونی - سودجان، بخش آباد - حیدرآباد، لاسم - ارجمند، شمشک - دیزین، وازک - بلده، سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، محور جدید هشتگرد - طالقان و گنجنامه - تویسرکان نیز تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و تردد از آن انجام نمی‌شود.

شیرانی با اعلام شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

جاده هراز مسدود شد / هشدار پلیس به مردم

بارش سنگین برف در برخی نقاط کشور / رکورد بارش برف در این ایستگاه

233236

کد خبر 1726113