جمعه 10 فروردین 1403

بازدید میدانی نمایندگان پایتخت از منطقه 16 تهران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بازدید میدانی نمایندگان پایتخت از منطقه 16 تهران

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از نمایندگان تهران در بازدید میدانی خود از نزدیک در جریان مشکلات مردم منطقه 16 تهران قرار گرفتند.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر در تشریح نظارت میدانی از محله‌های خزانه، تختی و علی‌آباد به همراه اقبال شاکری و مجتبی رضاخواه دیگر نمایندگان تهران و با حضور معاون فرماندار تهران، شهردار منطقه 16 و دیگر مسئولان ادارات دولتی و شهری و جلسه جمع‌بندی آن جهت پیگیری مطالبات مردمی در مسجد جامع علی‌آباد شمالی، گفت: در جلسه جمع‌بندی این نظارت میدانی مقرر شد در خصوص طرح اصلاح و بهبود روشنایی خیابان شهید همدانی و دیگر خیابان‌های این محلات ظرف مدت 2 هفته از سوی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گزارشی به مجمع نمایندگان استان تهران ارائه شود و با پیگیری فرمانداری تهران، شرکت توزیع باید تا پایان سال در جهت رفع این مشکل اقدام کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه کمیته مشترکی طی 24 ساعت از سوی شرکت برق با حضور کلانتری و شهرداری منطقه 16 با دبیری این شرکت برای پیگیری سرقت جریان برق از خطوط اصلی تشکیل می‌شود، ادامه داد: نماینده شرکت توزیع برق تهران بزرگ به همراه نماینده محله از کلیه معابر بازدید و مشکلات موجود را طی صورت جلسه‌ای به مجمع نمایندگان و فرمانداری تهران ارائه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به منظور کاهش حریم راه‌آهن در محله و رفع مسائل و مشکلات آن مقرر شد طرحی تهیه و شهرداری مکاتباتی با فرمانداری و مجمع نمایندگان استان انجام دهد، عنوان کرد: شهرداری منطقه 16 مکلف شد تا طی یک هفته موضوع تعریض خیابان شهید همدانی را بررسی و مستندات و دلایل توضیحی را به مجمع نمایندگان استان تهران ارائه کند.

خضریان با بیان اینکه مقرر شد راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک به وجود آمده در اطراف ایستگاه مترو خزانه توسط خودروهای حمل و نقل عمومی و مسافربران شخصی طی 24 ساعت نسبت به تقویت حضور عوامل در محل اقدام کند، تصریح کرد: زمین ورزشی سهند واقع در محلات خزانه و علی‌آباد شمالی ظرف یک ماه آینده به صورت کامل بازسازی و آماده بهره‌برداری می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه طی دو هفته شهرداری منطقه 16 تهران نسبت به کار توجیهی و کارشناسی در خصوص عدم نیاز به عقب‌نشینی املاک واقع در خیابان ابریشم را تهیه و جهت اقدامات آتی به راه و شهرسازی ارائه می‌کند، عنوان کرد: با توجه به ضرورت تقویت مسجد جامع علی‌آباد و قدمت 60 ساله آن مقرر شد به منظور بازسازی و نوسازی مسجد جامع علی‌آباد شمالی، شهرداری منطقه 16 با همکاری هیأت امنای مسجد ضمن بررسی کلیه جوانب نسبت به تهیه طرح درآمدزا در راستای تأمین هزینه‌ها اقدام می‌کنند و مجمع نمایندگان نیز با انجام مکاتبات لازم این مجموعه را کمک می‌کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه مقرر شد اداره آموزش و پرورش منطقه 16 در خصوص ارتقای وضعیت تربیتی و فرهنگی مدارس در بازه زمانی یک ماه طرحی را در قالب برنامه منسجم تربیتی، پرورشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان، آموزگاران و نیروی اداری مدارس تهیه و در 3 سرفصل بهار، تابستان و سال تحصیلی 1402-1403 تدوین کند، گفت: در راستای افزایش ظرفیت مشاورین مدارس از سوی آموزش و پرورش منطقه با همکاری دانشگاه فرهنگیان خصوصاً در مقطع تحصیلی متوسطه دوم مکاتبات لازم انجام گردد.

خضریان با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 16 موظف شده تا ظرف یک ماه نسبت به احصاء ظرفیت‌های موجود در نظام‌نامه مشارکت محله‌ای پیرامون سراهای محلات منطقه 16 اقدام نموده و موارد موضوع در اختیار معتمدین محله، بسیج و نمایندگان ائمه جمعه قرار گیرد، ادامه داد: فرمانداری تهران مکلف شد در زمینه رفع معضلات و مشکلات بافت فرسوده منطقه 16 پیگیری لازم را از سوی سازمان نوسازی شهرداری تهران به جهت اولویت‌بندی انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اعلام خرابی پل‌های مکانیزه شهرک شهید بهشتی به تختی و خزانه به ترمینال جنوب شهرداری مکلف شد در یک هفته نسبت به ترمیم و بازسازی و بهره‌برداری پل‌ها اقدام کند. اداره برق نیز ظرف مدت یک هفته در راستای تأمین روشنایی معابر اقدام می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه 16 با همکاری کلانتری نسبت به ساماندهی دست‌فروشان مستقر در مسیرهای منتهی به متروهای خزانه و علی‌آباد اقدام می‌کند، عنوان کرد: شهرداری منطقه 16 با کلانتری در راستای واگذاری، صدور پروانه ساختمان و تحویل 2 هزار مترمربع از اراضی واقع در محدوده کلانتری مساعدت می‌کند.

خضریان با بیان اینکه در خصوص حل معضل پارک خودرو در محدوده متروهای خزانه و علی‌آباد شهرداری مکلف است نسبت به استقرار پارکینگ طبقاتی در محل‌های اعلامی تا پایان سال آینده اقدام کند، گفت: با توجه به پارک غیرمجاز خودروهای شخصی در اطراف بلوار و مسیرهای منتهی به متروهای علی‌آباد و خزانه مقرر شد راهنمایی و رانندگی نسبت به احقاق حقوق قانونی شهروندان معترض و اعمال قانون متخلفین عمل نماید.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه 16 تا پایان اردیبهشت سال آینده دو بازارچه میوه و تره‌بار به محلات بعثت و یاخچی آباد اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: فرمانداری تهران نیز با هماهنگی و همکاری شهرداری و نیروی انتظامی ظرف یک هفته نسبت به انجام مکاتبات لازم در راستای جمع‌آوری معتادین متجاهر منطقه اقدام و رونوشت مکاتبات انجام شده را به مجمع نمایندگان جهت پیگیری اقدامات ارسال می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان این نظارت میدانی مقرر شد طی ده روز کاری امکانات و تجهیزات رفاهی مورد نیاز بوستان‌های منطقه را ارزیابی کند و زیباسازی و طرح استقبال از بهار را در اولویت امورات خود قرار دهد، تصریح کرد: شهرداری منطقه مکلف شد تا پایان سال 1402 ساختمان شهربانو در کنار بوستان بانوان را جهت ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی با اعتبار 30 میلیارد تومان تجهیز و آماده‌سازی کند.

خضریان با تأکید بر اینکه یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده در زمینه واگذاری خدمات و امکانات فرهنگی و ورزشی متعلق به شهرداری به مجموعه فرهنگی آرمان مسجد جامع علی‌آباد شمالی بود، ادامه داد: فرمانداری تهران در خصوص حل و فصل حریم دکل‌های برق خصوصاً دکل‌های بوستان بازیافت نشستی را با سازمان نوسازی شهر تهران و برق منطقه‌ای برگزار می‌کند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

مجلس شورای اسلامی

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان تهران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
بازدید میدانی نمایندگان پایتخت از منطقه 16 تهران 2