پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

1200 بازرس بر فرایند انتخابات در استان یزد نظارت دارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
1200 بازرس بر فرایند انتخابات در استان یزد نظارت دارند

عظیمی گفت: نزدیک به یک هزار و 200 نفر بازرس ستاد انتخابات استان یزد وظیفه نظارت برحسن برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: شاهد مشارکت حداکثری در بسیاری از شعب اخذ رأی استان بودیم، انتخابات بسیار گرم و پرشور در حال برگزاری است و امیدواریم همچنان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهور پرشور برگزار شود.

وی ادامه داد: برای هر صندوق ثابت و سیار یک بازرس مستقر هست که وظیفه نظارت برحسن برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و امسال از اپلیکشین استفاده شده که فرم‌های دستی از این طریق ارسال می شود و به صورت آنلاین روی سیستم قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان یزد عنوان کرد: هر 15 صندوق رأی یک سربازرس دارند که برای تمامی بخش‌های استان 14 نفر بازرس ویژه در نظر گرفته شده و در شهر یزد 4 بازرس ویژه داریم که خدمات نظارت در قالب وظایف محوله را انجام می‌دهند.

عظیمی با بیان اینکه نزدیک یک هزار و 200 نفر بازرس ستاد انتخابات استان یزد بر انتخابات نظارت دارند، ادامه داد: تجربه کرونا و فاصله گذاری‌های اجتماعی و چیدمان صندلی‌ها و صندوق از ویژگی‌های این دوره از انتخابات است و باید انتخابات در این شرایط برگزار شود و همه مسئولین مکلف هستند سلامت مردم را در اولویت قرار دهند.

وی افزود ویژگی دیگر این دوره ازانتخابات که آن را خاص کرده این است که علیرغم اینکه دشمن با تمام توان سعی داشت مشارکت مردم را به حاشیه ببرد در این زمینه تمامی مردم دست در دست هم دادند که اول صبح حتی با ازدحام روبه رو بودیم و در برخی از شعب هنوز صف پابرجا هست.

معاون استاندار عنوان کرد: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر یزد از آنجا که برای انتخابات شورای شهر باید اسم 11 نفر نوشته شود زمان بیشتری نیاز است و چالش محسوب می‌شود و از طرفی هوای گرم هم یکی از چالش‌های انتخابات امروز بود که نتوانست مانع حضور و مشارکت مردم در انتخابات شود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون هیچ تخلفی از سوی بازرسان انتخابات در استان یزد گزارش نشده است و انتخابات به خوبی در حال برگزاری است.

انتهای پیام /