شنبه 1 اردیبهشت 1403

بازگشت آرام ویروس کرونا به چین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشت آرام ویروس کرونا به چین

تهران - ایرنا - در حالی که کشور چین در چند ماه گذشته از ویروس کرونا پاک شده بود و جز موارد وارداتی هیچ گزارشی در ارتباط با شیوع موارد محلی ثبت نشده بود اما در چند روز گذشته تعدادی مبتلای محلی در این کشور گزارش شده است.

به گزارش ایرنا از "سی جی تی ان"، کمیسیون ملی بهداشت چین روز دوشنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته دستکم پنج مورد ابتلای محلی به کرونا در داخل این کشور ثبت شده است که در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است.

داده های کمیسیون ملی بهداشت چین نشان می دهد از این تعداد سه مورد ابتلا به کرونا در استان لیائونینگ و دو مورد هم در استان آنهویی گزارش شده است.

بر اساس این آمار در شبانه روز گذشته همچنین 20 مبتلای وارداتی نیز در چین شناسایی شده است که شامل مسافران خارجی و همچنین چینی هایی بودند که به وطن خود برگشته اند با این حال هیچ موردی از مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور در شبانه روز گذشته ثبت نشده است.

در حال حاضر 364 بیمار بدون علامت نیز تحت نظارت کمیسیون بهداشت چین هستند.

تعداد کل موارد تایید شده کرونا در سرزمین اصلی چین 90 هزار و 872 تن اعلام شده است تعداد جان باختگان این بیماری هم به چهار هزار و 636 تن رسیده است.

علاوه بر سرزمین اصلی چین، تا کنون 11 هزار و 525 مبتلا و 210 فوتی در هنگ کنگ، 50 مبتلا و یک فوتی در ماکائو و یک هزار و 682 مبتلا و 12 فوتی در تایوان گزارش شده است.

منبع: CGTN *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*