شنبه 1 اردیبهشت 1403

بازگشت 525 خودروی غیر پلاک گیلان از ورودی آستارا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشت 525 خودروی غیر پلاک گیلان از ورودی آستارا

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: عوامل نظارتی مستقر در گردنه حیران، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مانع ورود 525 دستگاه خودرو دارای پلاک غیر گیلان به این استان شدند.

حسن رستم زاد روز شنبه در بازدید از طرح فاصله گذاری اجتماعی در گردنه حیران آستارا اظهار کرد: عوامل پلیس راه، مرزبانی و هلال احمر از 2 روز قبل فقط به خودروهای پلاک بومی و کامیون های حامل مواد غذایی و سوخت، اجازه ورود به استان گیلان را می دهند.

وی ادامه داد: سه هزار و 657 نفر در قالب هزار و 219 خودروی سواری با پلاک گیلان و کامیون های باری ظرف 2 روز گذشته، توسط عوامل جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های ذیربط تب سنجی شده اند و موردی با تب بالا مشاهده نشده است.

رستم زاد گفت: درصد بالایی از مردم با عمل به توصیه های وزارت بهداشت، خود مراقبتی و ماندن در خانه، مانع گسترش ویروس شده اند و متاسفانه عده ای با ساده انگاشتن مساله، برای خود و نظام سلامت مشکل ایجاد کرده اند.

فرماندار آستارا افزود: تحمل خانه نشینی بهتر از مواجهه با خطر بیماری کروناست و باید این امر مورد توجه هموطنان قرار گیرد و گشت و گذار در روز طبیعت را به زمان دیگر موکول کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 190 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا - اردبیل از ورودی های گیلان و مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*