جمعه 10 فروردین 1403

بازی پرسپولیس لغو می‌شود؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
بازی پرسپولیس لغو می‌شود؟

ایسنا نوشت: با شروع محدودیت‌های کرونا در شهرهای مختلف ایران، وضعیت برگزاری لیگ برتر در شرایط نامشخص قرار گرفته و هنوز پاسخ روشنی برای این موضوع ارائه نشده است.

تکلیف برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران با توجه با افزایش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در یک ماه گذشته و تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا در هاله‌ای از ابهام است. در واقع هنوز مشخص نشده که لیگ برتر از یکم آذر، هم‌زمان با آغاز دور جدید محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود یا خیر.

در چنین شرایطی 16 تیم لیگ برتری که یک هفته از رقابت‌های فصل جاری را برگزار کرده‌اند، هنوز برنامه‌ای برای آذرماه و برگزاری مسابقات ندارند و شاید در آخرین لحظه لیگ برتر هم به صورت رسمی تعطیل شود.

* تعطیلی همه مشاغل به جزو ضروری‌ها

ستاد مقابل با ویروس کرونا یکم آذر را به عنوان آغاز دور جدید محدودیت‌ها اعلام کرده است. در این مرحله شهرستان‌های کشور به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می‌شوند که بالاترین محدودیت‌ها در 100 شهرستان دارای وضعیت قرمز از جمله تهران اعمال خواهد شد.

بر این اساس، در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز (از جمله مرکز استان‌ها)، همه مشاغل به جزو مشاغل ضروری شامل مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مراکز امدادرسانی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی تعطیل خواهند شد. وضعیت رفت و آمد نیز به صورت محدود انجام می‌شود و فقط خودروهای دارای پلاک بومی می‌توانند به شهرهای مقصد بازگردند و هم‌چنین این قبیل پلاک‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند. اعتبار این محدودیت‌ها به مدت دو هفته است و چه بسا نیاز به تمدید مجدد آن باشد.

*بازی پرسپولیس لغو می‌شود؟

هفته دوم لیگ برتر پنج شنبه و جمعه (29 و 30 آبان) و شنبه (یک آذر) برگزار می‌شود. در حالی که تصور می‌شد سازمان لیگ به هر طریق ممکن این هفته از مسابقات را برگزار کند، برگزاری دو بازی در روز شنبه یکم آذر معادلات را به هم ریخته است.

بازی پرسپولیس - صنعت نفت و همین‌طور پیکان - شهرخودرو روز شنبه یکم آذر برگزار می‌شود و برگزاری این دیدار با توجه به نامشخص بودن برگزاری مسابقات ورزشی، در بلاتکلیفی قرار گرفته است.

در حال حاضر پاسخ روشنی از سوی هیچ یک از مقامات دولتی درباره برگزاری فوتبال ارائه نشده است. از طرفی مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی - ورزشی هم به طور قاطع صحبتی از لغو برگزاری این رقابت‌ها نکرده و می‌گوید تا به حال هیچ تصمیمی در خصوص تعویق مسابقات لیگ برتر گرفته نشده است.

* فوتبال تعطیل می‌شود؟

محدودیت‌های تردد در شهرهای کشور، منافاتی با رفت و آمد تیم‌ها برای برگزاری مسابقه ندارد چرا که در چنین شرایط، مسافرت با اتوبوس و هواپیما هم‌چنان انجام می‌شود و هیچ یک از تیم‌های لیگ برتری با خودرو شخصی راهی برگزاری مسابقه نمی‌شوند.

در واقع اگر دستوری از ستاد مقابله با کرونا برای منع برگزاری مسابقات صادر نشود، سازمان لیگ می‌تواند برنامه هفته سوم را اعلام کند و تیم‌ها در همین وضعیت مسابقات خود را برگزار کنند ولی به علت وجود بندی مبنی بر تعطیلی همه مشاغل به جز فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی، امکان دارد ستاد مذکور جلوی برگزاری لیگ را هم بگیرد.

مسوولان سازمان لیگ هیچ اطلاعی از آینده رقابت‌ها ندارند و به طور روزانه برای این مسابقات برنامه ریزی می‌کنند ولی غلامرضا بهروان چندی پیش اعلام کرده بود در صورت تعطیلی دو هفته‌ای کشور، فوتبال هم تعطیل می‌شود.

256 251

کد خبر 1455755