جمعه 31 فروردین 1403

بالاترین شاخص ابتلای روزانه به کووید 19 در جمهوری آذربایجان به ثبت رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بالاترین شاخص ابتلای روزانه به کووید 19 در جمهوری آذربایجان به ثبت رسید

باکو - ایرنا - ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا از ابتلای 825 نفر به کووید 19 در یک روز اخیر در این کشور گفت که بالاترین شاخص ابتلای روزانه به این ویروس در جمهوری آذربایجان به شمار می رود.

به گزارش روز پنجشنبه این ستاد عملیاتی، 171 نفر از این افراد مبتلای به ویروس کرونا درمان شده و شش نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

بر این اساس، تا به حال 47 هزار و 418 نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شدند که 40 هزار و 619 نفر از انها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و 648 نفر نیز جان ابخته است.

نهاد دولتی بهداشتی جمهوری آذربایجان (طبیب) در ارتباط با افزایش در هفته های اخیر موارد ابتلای روزانه به کرونا در این کشور 10 میلیون نفری ابراز نگرانی کرد.

دولت جمهوری آذربایجان در رابطه با افزایش موارد ابتلای روزانه به کووید 19 ناگزیر به از سر گرفتن برخی محدودیت های قرنطینه ای لغو شده در یک ماه اخیر در این کشور شد و بر این اساس مدارس و دانشگاهها در سراسر کشور دوباره به مدت دو هفته تعطیل شدند.

در قالب این محدودیت های به کار گرفته همه نهاد های دولتی موظف شدند فقط 30 درصد از کارکنان خود را به صورت حضوری به کار جلب کنند و بقیه کارکنان فعالیت خود را انلاین ادامه دهند.

در شرایط کنونی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، همچنان مسدود است.

*س_برچسب‌ها_س*