جمعه 10 فروردین 1403

باند فرودگاه ارومیه برای نشست و برخاست هواپیما آماده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باند فرودگاه ارومیه برای نشست و برخاست هواپیما آماده است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: تلاش بی‌وقفه تیم عملیات زمستانی فرودگاه ارومیه برای عملیاتی نگهداشتن باند فرودگاه و انجام ایمن پروازها ادامه دارد و باند به طور کامل عملیاتی است.

محمدعلی نائل قراملکی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود بارش برف، مشکلی در مسیر باند هواپیما و فرودگاه ارومیه وجود ندارد و پروازهای ورودی و خروجی عصر امروز طبق برنامه انجام شد.

وی اظهار داشت: سه پرواز ورودی و سه پرواز خروجی این فرودگاه از مبدا تهران به ارومیه و بالعکس طبق برنامه انجام می‌گیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و تداوم آن، مسافران برای اطمینان بیشتر از انجام پروازشان پیش از مراجعه به فرودگاه ارومیه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

قراملکی اضافه کرد: شماره تماس‌های 199 یا تلفن مستقیم 32777766 - 044 پاسخگوی مسافران است و آنان می‌توانند از این طریق از وضعیت پروازهای این فرودگاه یا تاخیرهای احتمالی اطلاع یابند.

وی با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه بدون مشکل انجام شده است‌، تاکید کرد: از زمان اعلام پیش‌بینی بارش برف تمام تدابیر لازم اندیشیده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای 39 پرواز، شامل 2 پرواز به مقصد مشهد و 2 پرواز به مقصد استانبول و 35 پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*