پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

با سرویس"بلیت امنیتی" بانک ایران زمین بیشتر آشنا شوید

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
با سرویس"بلیت امنیتی" بانک ایران زمین بیشتر آشنا شوید

باید گفت بانک ایران زمین این سرویس را به منظور ارتقای امنیت کاربران سامانه‌های همراه بانک و بانکداری الکترونیک و نیز به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از سپرده‌های مشتریان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»؛ امروزه استفاده از نرم افزارهای بانکی کار بسیاری از مراجعه کنندگان حضوری به بانک‌ها را راحت‌تر کرده است مخصوصا از زمان شیوع ویروس کرونا بکارگیری از این نرم‌افزارها توسط مشتریان دوچندان شده است. در همین راستا بانک‌های دولتی و خصوصی سعی می‌کنند که با ارائه نرم‌افزار نوین و به روز بتوانند نظر مشتریان خود را جلب کنند. بانک ایران زمین از جمله مجموعه‌هایی است که علاوه بر تلاش برای به کارگیری نرم افزارهای مختلف، حفظ امنیت اطلاعات کاربران را هم مدنظر قرار می‌دهد. هر چند که در نرم افزارهای خود تا حد امکان به این مهم توجه داشته ولی باز هم به منظور ارتقا امنیت کاربران و جلوگیری از سو استفاده‌های مالی روش‌های دیگری هم دارد. به گونه ای که بانک ایران زمین توانسته با هدف جلوگیری از کلاهبرداری و نیز به منظور افزایش امنیت حساب‌های بانکی مشتریان خود اقدام به راه‌اندازی سرویس بلیت امنیتی کرده است. این نرم‌افزار از اواخر سال گذشته توسط بانک ایران زمین اجرایی شده است.

حال بپرسید که منظور از سرویس بلیت امنیتی در بانک‌ها به چه منظوری راه‌اندازی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این سرویس به منظور ارتقای امنیت کاربران سامانه‌های همراه بانک و بانکداری الکترونیک و نیز به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از سپرده‌های مشتریان راه‌اندازی شده است.

باید یادآور شد از اواخر سال گذشته کاربران اینترنت بانک و همراه بانک ایران زمین در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، یک کد با نام بلیت امنیتی را از طریق پیامک دریافت می‌کردند. کاربران باید این کد را در قسمت مربوط به بلیت امنیتی وارد کنند. فقط در صورت صحیح بودن کد است که انتقال وجه انجام می‌شود. این سامانه در کنار نرم افزار رمزساز ایران زمین به افزایش امنیت بیشتر نقل و انتقالات وجوه این بانک کمک زیادی می‌کند.

همچنین مشتریان می توانند جهت سهولت برای دریافت بلیت امنیتی از اپلیکیشن رمز ساز ایران زمین هم استفاده کنند.