جمعه 10 فروردین 1403

بخشودگی سود تسهیلات 500 واحد تولیدی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
بخشودگی سود تسهیلات 500 واحد تولیدی

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، حسین مهری اظهار کرد: این بانک با استفاده از ظرفیت بند (ل) تبصره (16) قانون بودجه سال 98 کل کشور، بدهی غیر جاری 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط (SME) را شامل بخشودگی سود تسهیلات قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: این بانک بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال را در راستای اجرای بند «ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 کل کشور در خصوص بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال بانک مرکزی در دستور کار قرار داد و اجرا کرد.

به گفته مهری، بر این اساس از تاریخ صدور مجوز بانک مرکزی در پایان تیر ماه 98 تا تاریخ پایان اجرای قانون فوق در پایان خرداد امسال، مبلغ 577 میلیارد ریال مطالبات این بانک از مشتریان که بالغ بر 500 فقره تسهیلات مربوط به واحدهای کوچک و متوسط (SME) بوده و در طبقه بدهی های غیر جاری قرار داشت، تسویه شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص جزئیات این اقدام تصریح کرد: با پرداخت 38 درصد مبلغ تسهیلات یعنی صرفا 223 میلیارد ریال به صورت نقدی از جانب مشتریان، مبلغ 135 میلیارد ریال جرایم متعلقه مازاد بر نرخ سود تسهیلات، مشمول بخشودگی قانونی شد و مبلغ 219 میلیارد ریال نیز بابت بخشش سود تسهیلات مزبور به عنوان مطالبات از بانک مرکزی لحاظ شد.