جمعه 31 فروردین 1403

بدنبال ادای احترام به مارادونا؛ «مسی» و بارسلونا 780 یورو جریمه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بدنبال ادای احترام به مارادونا؛ «مسی» و بارسلونا 780 یورو جریمه شدند

تهران - ایرنا - «لیونل مسی» و باشگاه بارسلونا به دلیل شادی پس از گل مرد آرژانتینی به احترام «دیگو مارادونا» اسطوره فقید آلبی سلسته، در مجموع 780 یورو جریمه شدند.

به گزارش ایرنا، مارادونا چهارشنبه شب هفته گذشته پس از سپری کردن دوران بیماری و ترخیص از بیمارستان بدنبال جراحی مغر، بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت.

درگذشت اسطوره آرژانتین سیل پیام‌های تسلیت و ادای احترام را از سوی محافل ورزشی جهان به همراه داشت و مسی در جریان دیدار بارسا برابر اوساسونا که با پیروزی پرگل چهار بر صفر آبی اناری‌ها به اتمام رسید، پس از به ثمر رساندن گل چهارم این تیم پیراهن خود را در آورد و پیراهن باشگاه نیوولر اولدبویز آرژانتین که هم مارادونا و هم مسی در آن سابقه بازی دارند، به تن کرد.

براین اساس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، مسی و باشگاه بارسلونا را به ترتیب 600 و 180 یورو جریمه کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا درخواست باشگاه اسپانیایی را برای لغو این جریمه رد کرد؛ آبی اناری‌ها معتقد بودند که این اقدام مسی صرفا ادای احترام به مارادونا بوده و نباید تخطی از مقرران انضباطی محسوب شود.

ماده 93 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا مقرر می‌کند که هرگونه شادی پس از گل همراه با در آوردن پیراهن ورزشی، صرف نظر از هدف و نیت بازیکن، مشمول پرداخت جریمه است.

مسی در سن 13 سالگی و پیش از پیوستن به بارسا برای تیم بزرگسالان این باشگاه آرژانتینی بازی کرده بود. مارادونا نیز در سال 1993 برای این باشگاه واقع در روساریو توپ زده بود.

*س_برچسب‌ها_س*