یک‌شنبه 8 مهر 1403

برج آزادی باید دریچه هنر اقوام مختلف ایرانی شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برج آزادی باید دریچه هنر اقوام مختلف ایرانی شود

تهران - ایرنا - رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، گفت: این محیط فرهنگی و هنری باید دروازه وحدت و همدلی و دریچه هنر اقوام مختلف ایرانی شود.

مراسم تکریم و معارفه روسای مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی صبح امروز (دوشنبه 19 خرداد) در محل این برج برگزار شد. در این مراسم جمعی از مدیران و هنرمندان پیشکسوت با قدردانی از فعالیت‌های علیرضا حفیظی، مدیر سابق مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، برای سیدعباس عظیمی به عنوان رییس جدید این مجموعه در مسیر مدیریت برنامه‌ها و اقدامات پیش‌رو آرزوی موفقیت کردند.

در این مراسم علیرضا حفیظی مدیر سابق برج آزادی نیز با تشکر از همکاران خود، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در طی دوران مدیریت پرداخت که از میان آن‌ها می‌توان به احیای سالن ایرانشناسی برج، استقرار تنها موزه شهاب‌سنگ ایران، افتتاح نمایشگاه دائمی تاریخچه برج آزادی، پیگیری مرمت برج، در نوبت قرار دادن برج آزادی جهت ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو در آستانه پنجاه سالگی این بنا اشاره کرد.

تبدیل برج به قطب گردشگری داخلی و خارجی

در این رویداد که اردشیر صالح‌پور اجرای آن را بر عهده داشت، مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی با قدردانی از فعالیت‌های علیرضا حفیظی در برج آزادی گفت: تخصص، تعهد، فروتنی و پیگیری مستمر ایشان را ارج می‌نهیم.

افضلی خاطرنشان کرد: برای این برج به عنوان یکی از اصلی‌ترین اماکن گردشگری کشور، مسیری پیش‌بینی شده که درآمدزایی و کاهش وابستگی به درآمدهای وزارت‌خانه، انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت از طریق فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، تبدیل برج به قطب گردشگری داخلی و خارجی، برگزاری رویدادهای تقویمی با استفاده از ظرفیت هنرمندان، تعامل با دستگاه‌های مختلف در معرفی بیشتر برج، پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در حوزه هنر، افزایش تعامل بین‌المللی و گسترش دیپلماسی هنر، پیگیری انجام خواهرخواندگی میان برج آزادی و برج‌های مهم دنیا و برند سازی از مهم‌ترین آنهاست.

سید عباس عظیمی رئیس مجموعه برج آزادی نیز در این مراسم گفت: برج آزادی باید دروازه وحدت و همدلی و دریچه هنر اقوام مختلف ایرانی شود.

در این مراسم خسرو حکیم رابط، داریوش ارجمند، هوشنگ توکلی، رضا بنفشه‌خواه و علی پویان به نمایندگی از هنرمندان میهمان با قدردانی از تلاش‌های عظیمی در موسسه هنرمندان پیشکوست به ظرفیت‌های برج آزادی در نقش آفرینی در حوزه هنگ و هنر اشاره کردند؛ همچنین اسماعیل خلج به شعرخوانی پرداخت.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایایی از زحمات علیرضا حفیظی در برج آزادی تقدیر و حکم سید عباس عظیمی به وی اعطا شد.

*س_برچسب‌ها_س*
برج آزادی باید دریچه هنر اقوام مختلف ایرانی شود 2