جمعه 10 فروردین 1403

برخی نوجوانان گرفتار دروغ‌پردازی دشمن شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برخی نوجوانان گرفتار دروغ‌پردازی دشمن شدند

رئیس کمیسیون قضائی مجلس گفت: حاکمیت فرزندان این سرزمین را رها نمی‌کند و متاسفانه افرادی دچار خطای سهوی و به عبارتی گرفتار جوسازی دشمن شدند.

موسی غضنفرآبادی در رابطه با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، گفت: بر اساس رویکرد قوه قضائیه یکسری افراد که در مرحله محکومیت و بررسی اتهامات در دادسرا بودند، اما جرائم خشن انجام نداده، تخریب اموال عمومی نکرده و تحت تاثیر فضای مجازی بوده و به عبارتی از روی ناآگاهی و احساسات و شرایط خاص مرتکب جرم شده و اکنون اعتراف و اظهار ندامت کرده اند، شامل این عفو خواهند شد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: همه بدانند این افراد فرزندان ما هستند و دیگران و کشور‌هایی که در این خصوص دخالت می‌کنند، این موضوع به آن‌ها ربطی ندارد. در واقع اگر فرزندانمان خطایی کرده باشند، خودمان اصلاح کرده یا گذشت و تنبیه می‌کنیم لذا آن‌ها دایه مهربان‌تر از مادر نبوده و دروغ می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نشان داد حاکمیت فرزندان این سرزمین را رها نمی‌کند، ادامه داد: متاسفانه افرادی دچار خطای سهوی و به عبارتی گرفتار جو دشمن ساخته شدند؛ در این راستا دشمن به این امر دامن زد و با ایجاد تصورات اشتباه، دروغ پردازی و ایجاد جو مسموم، برخی از فرزندانمان خصوصا نوجوانان فریب خوردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه فرزندان کشورمان باید حواسشان باشد و مطالب دشمنان را باید با دقت بررسی کنند، افزود: در واقع حرف دشمن را به راحتی و سادگی گوش نکنند تا آینده‌شان تیره و تار نشود. خانواده‌ها نگران سرنوشت فرزندان شان هستند، اما با این عفو، خیال آن‌ها راحت شده و سوء‌سابقه شان برطرف می‌شود و می‌توانند به زندگی عادی بازگردند. در واقع جوانی که با این عفو مواجه شده دیگر دغدغه اینکه سوءسابقه داشته یا نتوانند تحصیل کند یا نگران کسب و کارش باشد، برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در رابطه با اهمیت اجرای اصل 27 قانون اساسی در راستای فراهم سازی بستر اعتراض‌های مسالمت آمیز، گفت: اعتراضات در چارچوب به پیشرفت کشور کمک می‌کند.

غضنفرآبادی با بیان اینکه انجام اعتراضات باید برای توجه دادن به مسئولان انجام شود، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم اعتراضات مورد سوءاستفاده قرار گیرد و دشمنان را به میدان وارد کند. در واقع دشمن اقدام به القاء دروغ کرده و اعتراض را با تحریک احساسات به اغتشاش تبدیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بستر انجام اعتراضات مسالمت آمیز را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: امروزه مسائلی در حوزه‌های معیشتی وجود دارد که در این راستا همه نمایندگان پیگیر آن‌ها هستند، اما گاهی اوقات طرح برخی موضوعات سبب ایجاد جنگ روانی ایجاد می‌شود، جو روانی که اعتراضات را به اغتشاشات تبدیل کرد و در قضیه افزایش قیمت دلار قابل مشاهده است. بدون شک اعتراض کمک می‌کند، اما اغتشاش آن روی سکه‌ای است که مسائل اقتصادی را متاسفانه پیچیده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس