پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

برداشت 22 هزار تن گندم از قطب تولید این محصول در تربت حیدریه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برداشت 22 هزار تن گندم از قطب تولید این محصول در تربت حیدریه

نجفی با بیان اینکه تاکنون 12500 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلوها تحویل شده، گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 22 تن گندم در جلگه رخ برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد نجفی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ از تحویل بیش از 12 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون به مراکز تحت پوشش جهاد کشاورزی جلگه رخ خبر داد و افزود: برداشت گندم از اواسط تیر ماه در بخش رخ آغاز شده و دو مرکز خرید گندم خوراکی و دو مرکز خرید گندم بذری برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در منطقه رخ اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت با در نظر گرفتن مشوق کیلویی 10000 ریال 115000 ریال اعلام شده خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان برداشت حدود 50 درصد از گندم تولید شده در منطقه رخ که به شکل مازاد بر نیاز کشاورزان است توسط مراکز تعیین شده مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ و اداره تعاون روستایی شهرستان به صورت تضمینی خریداری شود.

نجفی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت گندم سال جاری در بخش رخ حدود 22 هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: در بخش رخ مجموعا بیش از 13 هزار هکتار از اراضی مزروعی به کشت گندم و جو اختصاص دارد که نزدیک به شش هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

رییس مرکز جهاد کشاورزی رخ تصریح کرد: بخش رخ به واسطه وجود آب و هوای مساعد و داشتن آب مورد نیاز، قطب اصلی کشاورزی شهرستان تربت حیدریه قلمداد می‌شود که در زمینه تولید برخی از محصولات مانند گندم، جو چغندرقند و سیب زمینی مقام برتر استان و حتی کشور را داراست.

بخش رخ تربت حیدریه با 47 پارچه ابادی و 26 هزار جمعیت در 30 کیلومتری تربت حیدریه از لحاظ کشاورزی با داشتن بیش از 30 هزار هکتار زمین مستعد زراعی، یکی از مناطق برخوردار این شهرستان محسوب می شود.

انتهای پیام /