پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بررسی لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و روسیه

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بررسی لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و روسیه

بررسی لایحه «موافقت‌نامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز چهارشنبه به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی و با حضور رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی، دبیر و اعضای مجمع تشکیل شد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت رحلت سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمت طولانی در نظام جمهوری اسلامی ایران را از ویژگی‌های او دانست و گفت: از خدا می‌خواهیم که روح ایشان را با ارواح طیبه شهدا، امام (ره)، صدیقین و ائمه اطهار (ع) محشور کند.

در این نشست که رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر کشور، وزیر دادگستری، وزیر اطلاعات، برخی از اعضای شورای نگهبان، رئیس کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، لایحه «سند الحاقی اصلاح موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش سرانجام پس از بحث و بررسی این لایحه که در جلسه قبل برای رفع پاره‌ای از ابهامات به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود، با رأی دو سوم اعضای مجمع، نظر مجلس شورای اسلامی عینا تصویب شد.

منبع: مهر