شنبه 1 اردیبهشت 1403

برف و سرما مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برف و سرما مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

اردبیل - ایرنا - آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد که به علت بارش برف و برودت هوا، مدارس نوبت عصر برخی شهرهای استان روز دوشنبه در مقاطع مختلف تحصیلی تعطیل می‌باشد.

بر اساس این گزارش در اردبیل، نمین و هیر مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و در شهرستان مشگین‌شهر مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دور اول تعطیل است.

هواشناسی استان اردبیل نیز از نفوذ سامانه سرد و بارشی به این استان از روز دوشنبه (امروز) خبر داد و اعلام کرد: کاهش دمای هوا، حاکمیت هوای سرد زمستانی و بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق این استان انتظار می‌رود.

مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم اعلام کرد: هم‌اکنون در گردنه‌های کوهستانی بویژه حیران در جاده اردبیل - آستارا، صایین در جاده نیر، سراب و الماس در جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

این اداره کل از رانندگان خواست در گذر از جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی استان زنجیر چرخ و لوازم گرامازای زمستانی همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بارش برف از بامداد امروز در خلخال شدت گرفته و گزارش‌های دریافتی از جاده‌های ارتباطی خلخال - اسالم و اردبیل - سرچم نیز حاکی از بارش برف و کولاک در این جاده‌ها و کندی تردد وسایط نقلیه است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران، صایین، بودالالو، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

*س_برچسب‌ها_س*