جمعه 10 فروردین 1403

11 برنامه مهم و حرفه‌ای برای عکاسی با انواع موبایل

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
11 برنامه مهم و حرفه‌ای برای عکاسی با انواع موبایل

عکاسی یک موضوع گسترده است و هزاران نفر به‌عنوان سرگرمی به عکاسی مشغول هستند. بااین‌حال، اگر بتوانید جایگاه خود را پیدا کنید، می‌تواند شغل بسیار خوبی باشد.

بیشتر عکاس‌ها از دوربین‌های DSLR و تجهیزات تکنولوژیک برای ثبت عکس‌ها به شکل ممکن استفاده می‌کنند. بااین‌حال، این روزها با توجه به پیشرفت بسیار سریع موبایل‌ها، افراد بیشتری برای عکاسی به گوشی هوشمند تکیه می‌کنند. علاوه بر این، برنامه‌های حرفه‌ای و مهمی نیز وجود دارند که به عکاس‌ها کمک زیادی می‌کنند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله چند مورد از این برنامه‌ها را به شما معرفی کنیم.

Snapseed

این برنامه درواقع توسط گوگل ساخته شده است و ابزارهای مختلفی ازجمله تنظیم نور، برش، چرخش و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد. بسیاری از این ویژگی‌ها برای عکاس‌ها عالی هستند. بااین‌حال، در کنار داشتن یک موبایل خوب برای عکاسی نیز بسیار مهم است. اگر به دنبال گوشی های مناسب برای عکاسی هستید، گوشی وان پلاس می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. بنابراین، خرید بهترین موبایل وان پلاس با قیمت مناسب می‌تواند ایده مناسبی باشد.

از سوی دیگر، Snapseed دارای فیلتر نیز هست. اگر قصد دارید که به‌صورت جدی برای ویرایش عکس اقدام کنید Snapseed یک برنامه عالی برای شماست. علاوه بر این، از ویژگی اصلاح نقطه‌ای نیز برخوردار است که این یک ویژگی فوق‌العاده است.

Cymera

این اپلیکیشن برای همه کسانی است که به سلفی یا عکس گرفتن از دیگران علاقه‌مندند. ویژگی اصلی آن توانایی در ویرایش چهره است. بااین‌حال، این اپلیکیشن فقط برای سلفی استفاده نمی‌شود. از این برنامه می‌توانید برای عکس گرفتن از غذا، خیابان یا سایر موارد نیز استفاده کنید. با این وجود، تمرکز برنامه بیشتر بر روی عکاسی زیبایی است.

این برنامه به شما امکان می‌دهد رنگ پوست را تنظیم کنید، آرایش را بهبود ببخشید و از فیلترهای مختلف استفاده کنید. این اپلیکیشن یکی از برنامه‌های موردعلاقه افرادی است که سلفی گرفتن را دوست دارند. این برنامه دارای فیلترهای مختلفی است که به شما امکان می‌دهند عیوب یک چهره را حذف یا اصلاح کنید.

VSCO

نکته جالب در مورد این برنامه تعداد تنظیماتی است که برای ویرایش عکس در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن، در عکس‌ها تنظیمات کم یا زیاد ایجاد کنید. این به شما بستگی دارد که بخواهید در تصاویر در حال حرکت چقدر تغییر ایجاد کنید.

AirBrush

این برنامه به شما امکان می‌دهد هرگونه نقصی که در عکس‌های پرتره وجود دارد را از بین ببرید. فرقی نمی‌کند این عکس، یک عکس سلفی باشد یا عکس گروهی با دوستان. علاوه بر این، از برخی امکانات بسیار پیشرفته مانند سفید کردن دندان‌ها و از بین بردن لک‌ها برخوردار است. برای مثال، اگر عکس فوق‌العاده‌ای گرفته‌اید اما ترک پوستی ناخوشایندی را در عکس می‌بینید، می‌توانید با این برنامه آن را حذف کنید.

Huji Cam

اگر می‌خواهید حالت نوستالژی و کلاسیک را به سبک زندگی روزمره و عکس‌های سفر خود اضافه کنید، این برنامه برای شما بسیار مناسب است. Huji Cam با الهام از عکس‌های قدیمی‌ای که توسط Fujifilm گرفته می‌شد، عکس‌هایی را برای شما خلق می‌کند که انگار تصاویر در سال 1998 هستند. حتی رابط این برنامه نیز مانند یک دوربین قدیمی به نظر می‌رسد.

Mextures

این برنامه به شما امکان می‌دهد که نور عکس‌ها را افزایش دهید و از سوی دیگر، فیلترهای متعددی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید بافت‌ها، دانه‌ها و انواع فیلترهای نور را به عکس اضافه کنید. به‌طورکلی، با این اپلیکیشن می‌توانید عکس‌هایی منحصربه‌فرد خلق کنید. بااین‌حال، داشتن گوشی مناسب را فراموش نکنید.

اگر به دنبال گوشی‌ای با قیمت مناسب هستید که بتوانید با آن عکس‌های خوبی بگیرید گوشی a32 سامسونگ (Samsung) می‌تواند انتخاب خوبی باشد. گوشی A32s نیز یکی دیگر از گوشی‌های باکیفیت سامسونگ است که قیمت آن بر اساس قیمت روز گوشی‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

Prisma

جالب‌ترین ویژگی این اپلیکیشن، فیلترهای سرگرم‌کننده آن است. این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی، عکس‌های شما را ویرایش می‌کند و آن‌ها را به نقاشی تبدیل می‌کند. ایده پشت این برنامه، تغییر عکس و تبدیل آن به هنر است. Prisma دارای بیش از 30 سبک مختلف برای ویرایش عکس‌هاست. همچنین، می‌توانید میزان شدت این سبک‌ها را تعیین کنید.

A Color Story

این برنامه یک برنامه به‌شدت سرگرم‌کننده است که به‌خصوص اگر به نور و جلوه‌های رنگی علاقه‌مندید برای شما مناسب است. این برنامه دارای بیش از 40 افکت، 100 تصویر و 20 ابزار مختلف برای ویرایش عکس‌هاست. علاوه بر این، برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر می‌توانید با این برنامه به‌جای تغییر کل عکس، نقاط مختلفی را ویرایش کنید. بنابراین، این برنامه به شما قدرت و آزادی زیادی را برای ویرایش عکس‌ها می‌دهد.

SKRWT

این اپلیکیشن قطعا در موارد متعددی برای شما مفید خواهد بود. برای مثال، به شما امکان می‌دهد که زوایای مختلف عکس را به‌منظور صاف کردن آن تنظیم کنید. وقتی عکاسی می‌کنید ممکن است در برخی موارد مجبور شوید که از زاویه‌ای خاص عکس بگیرید و سوژه مخدوش شود. در این شرایط، برنامه SKRWT این مشکل را حل می‌کند.

PicLab

این برنامه یک برنامه جالب است که به شما امکان می‌دهد عکس را با اضافه کردن تایپوگرافی زیبا ویرایش کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد خودتان را ابراز کنید، سرگرم شوید و همچنین، خلاق باشید. بسیاری از استایل‌های متن، ازپیش‌ساخته‌شده هستند، می‌توانید آن‌ها را به‌سادگی به عکس‌ها اضافه کنید و متن را در طرح تایپ کنید. علاوه بر این، PicLab به شما امکان می‌دهد کلاژ عکس بسازید.

Retrica

این برنامه برای افرادی ساخته شده است که از طراحی‌های انتزاعی با رنگ‌های زیاد لذت می‌برند. از سوی دیگر، یکی از ویژگی‌های سرگرم‌کننده Retrica، امکان ساخت گیف است. در واقع، بیشتر برنامه‌های عکاسی و ویرایش عکس از چنین ویژگی‌ای برخوردار نیستند. در مقابل، این برنامه به شما امکان می‌دهد یک ویدئو بسازید و آن را خیلی سریع به گیف تبدیل کنید.

درنهایت، طبیعتا برای اینکه بتوانید عکس‌های زیبایی را با گوشی هوشمند خود بگیرید نیاز به یک موبایل مناسب برای عکاسی دارید. بااین‌حال، گاهی اوقات با وجود داشتن بهترین گوشی هوشمند نیز ممکن است گرفتن عکس‌های زیبا دشوار باشد و همچنین، برخی مواقع نیاز به ویرایش عکس‌ها وجود داشته باشد. در این شرایط، بهترین ایده استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس است که در این مقاله با چند مورد از این برنامه‌ها آشنا شدید.

نویسنده: مینا معین اسلام

11 برنامه مهم و حرفه‌ای برای عکاسی با انواع موبایل 2