سه‌شنبه 28 فروردین 1403

برنامه‌های رادیو جوان برای جذب استعدادهای جدید

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برنامه‌های رادیو جوان برای جذب استعدادهای جدید

شبکه رادیویی جوان در راستای توجه به کارکردهای نوین رسانه و تلاش برای تعریف جایگاه مخاطبان علاقه‌مند به برنامه‌سازی، باشگاه هواداری با عنوان «خانه رادیو جوان» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا مقصودی، مدیر شبکه رادیو جوان در این زمینه توضیح داد: باشگاه هواداری رادیو جوان یک مسیر بی‌واسطه برای ارتباط مخاطب با رادیوست و این کار باعث تعامل بیشتر شنونده‌های ما با برنامه‌سازان رادیویی می‌شود.

او افزود: مخاطبان جوان از طریق فضای مجازی در «خانه رادیو جوان» و ارتباط با برنامه سازان با کار برنامه‌سازی آشنا می‌شوند و آثار خلاقانه خود را ارسال می‌کنند تا از آنتن رادیو جوان پخش شود. خانه رادیو جوان ظرفیت مناسبی برای شناخت و پرورش استعدادهای بالقوه به شمار می‌رود که با کشف، پرورش و تربیت آن می‌تواند به بالفعل تبدیل شود.

مقصودی با اشاره به نقش خانه رادیو جوان در شناخت و پرورش استعدادهای جوان، هدایت و آموزش آنها، یادآور شد: ارتباط و تعامل رادیو جوان با هواداران و مخاطبانش باعث تقویت کارآمدی این شبکه در برنامه‌سازی خلاقانه می‌شود و نقش‌آفرینی بیشتر این ایستگاه رادیویی را در راستای رسیدن به ماموریت و اهداف خود که همان امیدآفرینی، سرآمدی و بالابردن سرمایه اجتماعی است به همراه دارد.

مدیر شبکه رادیویی جوان افزایش مشارکت مخاطبان و ایجاد مرجعیت برای جوانان را مستلزم حضور نیروی انسانی مستعد و باانگیزه برشمرد و گفت: در فضای رقابتی رسانه‌ها و رسیدن به مرجعیت و سرآمدی در رادیو، یکی از اقدامات مهم شناخت استعدادهای جوان در جامعه، جذب آن در باشگاه هواداری رادیو جوان و سازماندهی مناسب است. در این مسیر حضور نیروهای پیشکسوت و باتجربه ضروری است تا جوان‌ها از تجربه‌های ایشان برای آینده کار خود بیاموزند؛ از همین رو مسئولیت خانه رادیو جوان را به سیروس رجبی که یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه شبکه رادیویی جوان است و تعامل خوبی با مخاطبان این رادیو دارد، سپردیم.

سیروس رجبی، مسئول «خانه رادیو جوان» در ادامه با تشریح اهداف باشگاه هواداری شبکه رادیویی جوان گفت: هدف ما این است که خانه رادیو جوان به جایگاهی برای ورود علاقه‌مندان و مخاطبان رادیو تبدیل شود. سازمان‌دهی هواداران، فراهم کردن شرایط برای جذب همکار افتخاری در زیر شاخه‌های تهیه‌کنندگی (برنامه سازی)، سردبیری، نویسندگی، گویندگی، اجرا و گزارشگری در برنامه‌های مختلف زنده و تولیدی شبکه جوان از دیگر اهداف «خانه رادیو جوان» است.

مسئول «خانه رادیو جوان» اظهار کرد: در چشم‌انداز این باشگاه هواداری تلاش خواهیم کرد تا به عنوان کارگاهی آموزشی برای علاقه‌مندان به کار در رادیو تبدیل شود و بتوانیم نیروهای جوان و خلاق را از میان علاقه‌مندان به همکاری در رادیو برای آموزش و تربیت حرفه‌ای انتخاب کنیم. قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی هر نهادی نیروی انسانی توانمند است و شاید بهترین راه ورود افراد مستعد به رادیو جوان از مسیر این باشگاه هواداری باشد، چراکه در خانه رادیو جوان افراد، بدون واسطه و صرفا براساس توانمندی‌شان به رادیو معرفی خواهند شد.

برنامه‌های رادیو جوان روی موج اف ام ردیف 88 مگاهرتز پخش می‌شوند.

انتهای پیام