جمعه 31 فروردین 1403

برنامه‌های نوجوانانه در دهه فجر / از «نوجوونیم» تا اعتکاف دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برنامه‌های نوجوانانه در دهه فجر / از «نوجوونیم» تا اعتکاف دانش‌آموزی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین شکیب راد مدیر فرهنگسرای رازی (نوجوان) در نشست خبری که امروز در فرهنگسرای رازی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سال 1401، رویکرد به سمت نوجوان داشته است و فرهنگسرای رازی هم قرار است که فرهنگسرای نوجوان شود که طی مراسمی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به جشنواره «نوجوونیم»، گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده برای رده سنی 13 تا 20 سال است؛ تاکنون دو دوره جشنواره کشوری «نوجوونیم» برگزار شده است که امسال تصمیم گرفتیم به صورت استانی، جشنواره را برگزار کردیم؛ دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم که خود را توانمند در عرصه‌های هنری، رسانه‌ای فرهنگی، مذهبی، فناوری، ادبی و ورزشی می‌دانند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

شکیب راد اضافه کرد: نوجوانان تهرانی می‌توانند تا 16 بهمن‌ماه با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 20001837 و دریافت لینک فرم ثبت نام، با تکمیل اطلاعات درخواستی در این جشنواره شرکت کنند؛ 19 بهمن، غربالگری اولیه انجام می‌شود و در هر منطقه 5 نفر، انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در ادامه داوری آثار انجام شده و 22 نفر انتخاب می‌شوند که این افراد با همکاری شبکه امید، معرفی شده و رأی‌گیری مردمی انجام می‌شود و در نهایت 5 نفر انتخاب می‌شوند که برای این افراد، امکانات مجموعه‌های مختلف جهت حمایت از ایده ها و طرح‌های‌شان فراهم می‌شود.

* ثبت‌نام نوجوانان در اعتکاف تا ظهر پنج شنبه 13 بهمن ادامه دارد

مدیر فرهنگسرای رازی (نوجوان) به بحث اعتکاف دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: برنامه اعتکاف دانش‌آموزی، در مسجد کمیل با همکاری برنامه نسل قاسم برگزار می‌شود؛ این برنامه ویژه پسران نهم تا یازدهم است که یک رویکرد جهادی دارد و مهمان‌هایی ویژه‌ای پیش‌بینی کردیم که در کنار برنامه‌های آیین اعتکاف، رویکرد فعالیت رسانه‌ای در حوزه جهادی مدنظر است.

وی ادامه داد: همچنین ثبت‌نام نوجوانان در اعتکاف دانش‌آموزی ظهر پنج شنبه 13 بهمن از طریق شماره تلفن 09104308553 ادامه دارد.

* اردوهای چالشی!

شکیب راد به فعالیت‌های اردویی در فرهنگسرای رازی (نوجوان) اشاره کرد و افزود: بخش سوم فعالیت‌ها، اردوهاست که با توجه به فضای 30 هکتاری اردویی، مدنظر است؛ در این فرهنگسرا شرایط خوابگاهی تا سقف 150 نفر فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای اردوها سناریو داریم، گفت: بچه‌ها در فضای چالشی و رقابتی قرار می‌گیرند و اردوی نیمروزه را می‌گذرانند؛ هزینه اردوها متناسب با برنامه بین 50 تا 200 هزار تومان است و امکان همزمان 100 نفر فراهم است؛ همچنین اردوها با توجه به موضوع، سن، جنس و موضوعات مختلف طراحی می‌شود.

* اجرای برنامه پرزیدنت

مدیر فرهنگسرای رازی (نوجوان) به برنامه پرزیدنت اشاره کرد و گفت: این برنامه با دانش‌آموزان نخبه منطقه 11 طراحی شده است که یک فضای اردوی سیاسی و اجتماعی برای نوجوانان پیش‌بینی شده است و آنها با فضای اداره کشور از طریق بازی‌ها آشنا می‌شوند و درگیر مدیریت شهر، کشور و بین‌الملل خواهند شد.

وی افزود: نوجوانان باید در این برنامه بتوانند ایده پردازی کنند یعنی هم مشکلات را کشف و ارائه راهکار دهند که این برنامه با 60 نوجوان پسر در دهه فجر آغاز می‌شود.

شکیب راد از برگزاری محفل شعر با رویکرد آموزشی با عنوان دوره روبرو، کلاس‌های داستانی با عنوان قلمرو خبر داد و گفت: در دهه فجر لیگ ورزشی نیز برگزار می‌شود که با آموزش و پرورش منطقه 11 طراحی کردیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نوجوان

حسین شکیب راد مدیر فرهنگسرای رازی (نوجوان) این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
برنامه‌های نوجوانانه در دهه فجر / از «نوجوونیم» تا اعتکاف دانش‌آموزی 2