جمعه 10 فروردین 1403

برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی آتش نشانی در برج میلاد تهران

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی آتش نشانی در برج میلاد تهران

نمایشگاه ویژه آثار و اسناد تاریخی آتش نشانی به مناسبت 7 مهر روز آتش نشان در برج میلاد تهران دایر می‌شود.

نمایشگاه ویژه آثار و اسناد تاریخی آتش نشانی به مناسبت 7 مهر روز آتش نشان در برج میلاد تهران دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی از روز اول مهر ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند که به مدت 10 روز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، رحیم قلیچ خانی مسئول موزه آتش نشانی تهران دراین باره اظهار کرد: با توجه به دستور شهردار تهران در خصوص برپایی موزه ملی و آتش نشانی، مقدمات گردآوری آثار و اشیا قدیمی آتش نشانی فراهم شد و به همین منظور برای نخستین بار بخش‌هایی از این مجموعه قدیمی به مناسبت فرارسیدن هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی در نمایشگاهی از تصاویر و اسناد قدیمی آتش نشانی در محل برج میلاد تهران که از یکم تا دهم مهرماه امسال برپا خواهد شد، درمعرض دید عموم قرار داده می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ گردشگری ایمنی و دیرینه شناسی خدمات آتش نشانی ذکر کرد و افزود: در این نمایشگاه که در قسمت سکوی دید باز برج میلاد برپاست، درحدود 140 تابلو از تصاویر قدیمی آتش نشانی‌های کشور از جمله تهران، تبریز، مشهد و آبادان و نیز تصاویری از اسناد تاریخی آتش نشانی مربوط به یک قرن پیش همچون اجاره نامه گاراژحسنی برای استقرار اولین گروه از آتش نشان‌ها، به نمایش در می‌آید.

قلیچ خانی در ادامه ابراز داشت: بخش دیگری از این نمایشگاه به تجهیزات و لوازم قدیمی آتش نشانی و ایمنی مانند انواع سرلوله، کلاه ایمنی، دستگاه تنفسی و دیگر ابزار آتش نشانی که برخی از آنها بازسازی و مرمت شده‌اند، اختصاص دارد.

مسئول موزه آتش نشانی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا 11 شب در محل سکوی دید باز برج میلاد تهران آماده پذیرایی علاقمندان است البته همکاران سازمان آتش نشانی تهران با توجه به تسهیلات ارائه شده از طرف اداره کل رفاه شهرداری تهران می‌توانند برای تهیه بلیط بازدید از مجموعه برج میلاد و نمایشگاه آتش نشانی اقدام کنند.