پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

برکات حضرت معصومه (س) منحصر به شیعیان نیست بلکه شامل همه انسان هاست

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برکات حضرت معصومه (س) منحصر به شیعیان نیست بلکه شامل همه انسان هاست

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی گفت: برکات ائمه معصومین و حتی حضرت معصومه (س) منحصر به شیعیان و مسلمانان نمی‌شود، بلکه شامل همه انسان‌هاست.

آیت الله محمدجوادفاضل لنکرانی در سخنانی که به صورت مجازی برگزار شد به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) عنوان کرد: امروز مصادف است با سالروز وفات حضرت معصومه (س)، ولو از نظر تاریخ مثل بسیاری از موارد دیگر نمی‌توانیم به صورت یقینی بگوییم یا حتی شاید یک مدرک معتبر هم بر این معنا نباشد، اما مرحوم والد ما رضوان الله تعالی علیه می‌فرمودند بالأخره این بانوی بزرگوار یک روزی به دنیا آمده و در همان سنین جوانی هم در همین قم به رحمت خدا رفته است. و از یمن حضور ایشان در قم و وجود مرقد مطهرشان شاهد این همه برکات بوده و هستیم؛ از جمله حوزه با عظمتی که امروز ستون استوار خیمه شیعه در دنیاست و علما، فقها، مفسران بسیار بزرگ و محققان عالیقدری که همه در این حوزه تربیت شدند.

وی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ما به برکت این بانوی مطهره و توسل به ایشان در کنار این مضجع شریف، شکل گرفت. بنابراین برای تکریم این بانو یک روزی را به عنوان ولادت و روزی را هم به عنوان رحلت قرار دادند؛ ما باید به عنوان طلاب حوزه توجه خود را به حضرت بیشتر کنیم، یک طلبه باید ارتباطش با عتبات عالیات، ائمه معصومین و هم‌چنین امامزاده‌هایی که مورد سفارش خود ائمه بوده‌اند، قوی باشد و از فرصت زیارت آنها، زیاد استفاده کند و در جهت تقویت جنبه‌های معنوی خود ازآن نباید غفلت کند. ما اگر با انوار مقدسه ائمه طاهرین و اولاد آنها مرتبط باشیم می‌توانیم به خوبی این راه پر فراز و نشیب علمی را طی کنیم، در غیر این‌صورت قطعا بدون هیچ تردیدی، سقوط خواهیم کرد. از اموری که انسان را خوب حفاظت کرده و انسان احساس می‌کند که نگهبان بزرگی برای اوست همین ائمه معصومین (ع) و زیارت آنهاست. زیارت حضرت معصومه را عموم مردم هم باید مغتنم بشمارند. وی ادادمه داد: از زمانی که روزی را به عنوان ولادت و نیز روزی را به عنوان وفات حضرت تعیین کردند توجه دنیای شیعه به حضرت معصومه خیلی زیاد شد، به طوری‌که قابل مقایسه با گذشته نیست و این موفقیت بسیار بزرگی است. مردم هر چه با این اعتاب مقدسه ارتباط داشته باشند، توجه‌شان به خداوند متعال بیشتر خواهد شد. هرچند وهابیت جاهل و دشمنان شیعه می‌گویند این کار شرک است و از مختصات شیعه است، آنها نمی‌فهمند که حضور ما در این مراقد مطهره برای تقویت توحید است وی تصریح کرد: ما معتقدیم که در ارتباط با اینها می‌توانیم به درجات بالایی از معرفت خدای تبارک و تعالی دست پیدا کنیم و الا هیچ شیعه‌ای نمی‌گوید ما باید امام را بپرستیم یا برای امام یا امامزاده وجوب استقلالی و قدرت استقلالی قائل باشیم، می‌گوییم اینها مقرب درگاه خدا هستند و حساب ویژه‌ای نزد خداوند دارند، اینها مظهر اسماء و صفات الهیه هستند و ما از این طریق می‌خواهیم به خدای تبارک و تعالی نزدیک شویم و برکات ائمه معصومین و حتی حضرت معصومه (س) منحصر به شیعیان و مسلمانان نمی‌شود، بلکه شامل همه انسان‌هاست.

انتهای یام