پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

برگزاری برنامه‌های دانشگاه‌ها را به دانشجویان واگذار کنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزاری برنامه‌های دانشگاه‌ها را به دانشجویان واگذار کنیم

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید به دانشجویان اعتماد کنیم و برنامه های دانشگاه‌ها مانند برگزاری روز گرامیداشت استادان را به آنها واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز یکشنبه در آیین افتتاح چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت که در دانشگاه تهران برگزار شد، به ایراد سخنانی پرداخت.

زلفی گل، موفقیت رییس یک دانشگاه را در گرو جدی گرفتن انجمن های علمی عنوان کرد و ادامه داد: کافی است به دانشجویان اعتماد کنیم و برنامه های دانشگاه ها را مانند برگزاری روز گرامیداشت استادان به آنها واگذار کنیم، آن وقت شاهد خواهیم بود که چگونه این برنامه ها را باشکوه تر برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه انجمن های علمی دانشجویی در دوران کرونا بار آموزش دانشگاه را بر دوش کشیدند، اظهار داشت: دانشگاه ها بین انجمن های علمی استادان که شامل 440 انجمن علمی است با انجمن های علمی دانشجویی هم صنف خود ارتباط برقرار کنند. در سال تعدادی از انجمن های علمی دانشجویی را برای عضویت در انجمن علمی استادان معرفی کنند تا از امکانات این انجمن استفاده کنند.

زلفی گل افزود: انجمن های علمی حداقل هر ماه چند اقدام علمی موثر داشته باشند؛ چرا که یک شبکه دارند.

وزیر علوم انجمن های علمی را به جامعه و صنعت نزدیک دانست و تاکید کرد: به عنوان انجمن های علمی، حالت مردمی دارید و ضمن برقراری ارتباط با صنعت، مدیران صنعتی و کارآفرینان موفق را با انجمن های علمی مرتبط کنید.

زلفی گل همچنین خطاب به انجمن های علمی تاکید کرد که عضو شبکه فضیلت باشند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن های علمی در دل بخشی از شبکه فضیلت ها هستند؛ اگر کار خیری انجام دهند به کار خیر بعدی وصل می شوند. بنابراین به جای برخورد با شبکه رذیلت ها، شبکه فضیلت ها را تقویت کنیم. با گسترش شبکه فضیلت ها دانشگاه ها، آثار آن در جامعه هم توسعه می یابد.

به گزارش ایرنا، جشنواره حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم‌فزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در این انجمن‌ها در سال 1386 با نام «نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی» پایه‌گذاری و با تغییر نام و ماهیت، بهار سال 1387 نخستین دوره آن با عنوان «جشنواره ملی حرکت» به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

از سومین دوره این جشنواره و با توجه به استقبال دانشگاه‌ها، در 2 سطح «دانشگاهی» و «ملی» ادامه یافت و در سال‌های اخیر و با افزوده شدن مشارکت کشورهای دیگر در این جشنواره، به سطح بین‌المللی تغییر یافت و با عنوان «جشنواره بین‌المللی حرکت» شناخته می‌شود.

چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت؛ ویژه آثار و دستاوردهای اتحادیه ها و انجمن‌های علمی دانشجویی در دوره جدید، همراه با نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای اتحادیه ها و انجمن‌های علمی از اول تا سوم خرداد در دانشگاه تهران برگزار می شود.

ادامه دارد

برچسب‌ها