پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

برگزاری بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از 11 تا 13 شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برگزاری بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از 11 تا 13 شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کاظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری که در محل این اتحادیه برگزار شد، گفت: بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از 11 تا 13 شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. وی افزود: هم زمان با برگزاری بیست و پنجمین کنگره این اتحادیه انتخابات بیست و پنجمین شورای مرکزی نیز برگزار خواه شد. کاظمی با اشاره به اینکه...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کاظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری که در محل این اتحادیه برگزار شد، گفت: بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از 11 تا 13 شهریور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: هم زمان با برگزاری بیست و پنجمین کنگره این اتحادیه انتخابات بیست و پنجمین شورای مرکزی نیز برگزار خواه شد.

کاظمی با اشاره به اینکه هم زمان با برگزاری بیست و پنجمین کنگره این اتحادیه آئین اختتامیه دوره مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی تحت عنوان مدرسه رشد نیز برگزار می‌شود، افزود: این دوره از مرداد ماه سال قبل با 17 سرفصل شامل کتاب‌های از نیمه خرداد، هم رزمان حسین، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و همچنین مسائل اقتصادی، تاریخی و دشمن شناسی با همکاری دفتر حفظ و نشر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با هدف تقویت مبانی دانشجویان برگزار شده است.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزاری جشنواره سراسری جاد برتر را از دیگر بخش‌های بیست و پنجمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد و افزود: جشنواره جاد برتر در هفت بخش و 18 محور شامل بخش‌های تشکیلات، خواهران، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و بین الملل برگزار می‌شود و تاکنون 173 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که شامل 21 اثر آموزشی، 13 اثر در حوزه بین الملل، 20 اثر در بخش خانواده و فرزندآوری، 33 اثر در حوزه روابط عمومی و نشریات، 45 اثر در حوزه سیاسی و 21 اثر در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره جاد برتر داوری و هم زمان با برگزاری بیست و پنجمین کنگره سراسری این اتحادیه دفاتر برگزیده تجلیل می‌شوند گفت: هدف از برگزاری جشنواره جاد برتر شناخت نقاط ضعف و قوت دفاتر اتحادیه و برنامه ریزی برای سال آینده است، چون آثار ارسالی وضعیت دفاتر و سطح کیفی آن‌ها را در حوزه‌های مختلف مشخص می‌کند.

کاظمی افزود: جشنواره جاد برتر به طور جامع و با هدف کم کردن نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه کنگره این اتحادیه دارای سرفصل‌های سیاسی و آموزشی است و سرفصل‌های سیاسی با حضور مسئولان سیاسی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در بخش سرفصل‌های آموزشی این کنگره به مقایسه تطبیقی حکومت امام علی علیه السلام با جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه، صهیونیسم شناسی و دشمنی، جریان شناسی دانشگاه‌ها و دستاورد‌های چهل ساله نظام خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در روز آخر کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان انتخابات شورای مرکزی و هیئت عالی نظارت برگزار می‌شود، افزود: پیگیر حضور وزرای علوم، بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هستیم.

کاظمی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بیست و پنجمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بعد از دو سال به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: پیشنهاد بنده به شورای آینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان این است که با توجه به بعد جامعه شناسی دانشجویان جدید الورود برای این دانشجویان برنامه ریزی کنند، چون نسل فعلی دارای ذهن خلاق بوده و از انجام کار‌های سنگین بیزار است با این وجود توصیه بنده این است که دفاتر با کسب اطلاعات لازم به برنامه ریزی برای دانشجویان جدید الورود بپردازند.

وی با اشاره به عملکرد این اتحادیه در یک سال اخیر تصریح کرد: در این مدت برنامه‌های مختلفی از جمله همایش‌های سیاسی، آموزشی، بین المللی و منطقه‌ای در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده و از طرفی ما در سالی که گذشت مواضع اتحادیه را در محضر رهبر معظم انقلاب و سران قوا اعلام کردیم.

کاظمی بیان کرد: در یک سال اخیر ما تلاش کردیم تا در راستای اجرای سند تحول این اتحادیه که به عنوان سند حکمرانی در گام دوم انقلاب در بخش‌های اقتصاد و معیشت، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی شده بود، گام برداریم.