جمعه 31 فروردین 1403

برگزاری 6 نمایشگاه ایرانی در قطر به مناسبت برگزاری جام جهانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزاری 6 نمایشگاه ایرانی در قطر به مناسبت برگزاری جام جهانی

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به مناسبت برگزاری جام جهانی 2022 فوتبال در قطر، پنج نمایشگاه معرفی کالاهای ایران و یک نمایشگاه فرش و صنایع دستی در دوحه، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «امید قالیباف» افزود: پنج نمایشگاه یاد شده در زمینه‌های مواد غذایی، فرش و صنایع دستی، مبلمان و لوستر، دکوراسیون، مصالح ساختمانی، پوشش و مد اسلامی، هتلداری و کترینگ و خدمات فنی و مهندسی در مهرماه سال جاری در دوحه با مجوز و نظارت سازمان توسعه تجارت ایران و توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، با همکاری مرکز تجاری، سفارت و رایزنی بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر است یک نمایشگاه فرش و صنایع دستی نیز توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم‌زمان با جام جهانی در قطر برگزار شود.

سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: در همین راستا خط مستقیم حمل و نقل کشتیرانی میان دو کشور برقرار و امکان مبادله پول از طریق غیربانکی فراهم شده است.

قالیباف گفت: در جریان این نمایشگاه‌ها مقرر است علاوه بر معرفی کالاهای صادراتی ایران به تجار قطری، جلسات و نشست‌های تجاری میان تجار دو کشور برگزار شود.

وی اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت ایران به‌منظور تسهیل صادرات به قطر در ایام قبل، هم‌زمان و بعد از جام جهانی، مذکور اقدم به اخذ مجوزهای لازم برای معافیت 70 درصدی کالاهای صادراتی مذکور به قطر از تعهدات ارزی صادرکنندگان به مدت 6 ماه کرده است.

برچسب‌ها