پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بزرگترین طرح عمران روستایی آذربایجان‌غربی در بوکان در حال اجراست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بزرگترین طرح عمران روستایی آذربایجان‌غربی در بوکان در حال اجراست

مهاباد - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: طرح جامع تامین آب آشامیدنی مجتمع 165 روستایی این شهرستان به عنوان بزرگترین طرح عمران روستایی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در این شهرستان در حال اجراست.

سلمان خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح که هم اینک از 35 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، در فاز نخست 2 هزار و 466 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح 85 درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی کافی و سالم بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: با اتمام این طرح چهار هزار و 427 خانوار ساکن در 165 روستای این شهرستان از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: حفر چاه فلمن این طرح در جوار روستای "ساریقامیش‌بهی" در بستر رودخانه زرینه‌رود شروع شده و هم‌اکنون دارای حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی است و کل پروژه نیز از 35 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی بیان کرد: این طرح شامل 515 کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه فلمن، احداث 15 هزار متر مکعب مخزن و حدود 46 ایستگاه پمپاژ و مخزن است که حدود 100 کیلومتر خط انتقال آن به انجام رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

"خدایاری" افزود: با اتمام این طرح ملی علاوه بر تامین آب روستاهای بوکان آب شرب مورد نیاز تعدادی از روستاهای مهاباد و میاندوآب نیز تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال این آب از 2 ایستگاه پمپاژ به صورت ثقلی استفاده خواهد شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح جامع تامین آب آشامیدنی مجتمع 165 روستایی بوکان که بزرگترین طرح عمران روستایی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری در روستای "ساریقامیش بهی" شهریورماه سال گذشته آغاز شد.

شهرستان بوکان دارای 2 بخش سیمینه و مرکزی با 178 روستای دارای سکنه است.

*س_برچسب‌ها_س*