شنبه 1 اردیبهشت 1403

بنیاد شهید در حوزه نماز، عفاف و حجاب باید پیشگام باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بنیاد شهید در حوزه نماز، عفاف و حجاب باید پیشگام باشد

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست «شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران» گفت: بنیاد در حوزه نماز، عفاف و حجاب نیز باید به عنوان نهاد انقلابی پیشگام باشد.

به گزارش خبرنگاز حوزه ایثاروشهادت ایرنا، یعقوب سلیمانی روز دوشنبه در این نشست با تأکید بر فضیلت اهتمام به فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان «افضل نهادها» گفت: بنیاد شهید «بیت الشهدا» و به فرموده حضرت امام (ره) خدمت به خانواده‌های شهید، خدمت به نبی اکرم (ص) است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه نماز، عفاف و حجاب نیز باید به عنوان نهاد انقلابی پیشگام باشد و تمام تلاش خود را در جهت تعالی برنامه‌های شورای اقامه نماز بنیاد شهید و امور ایثارگران به کار گیرد. در سال جاری نیز برنامه‌های مرتبط با فرهنگ نماز با کیفیت مضاعفی اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مفاهیم عمیق و ارزشمندی مانند نماز، عفاف و حجاب باید در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گنجانده شود، گفت: در زمینه اقامه نماز باید با هماهنگی و هم‌افزایی بیش از پیش کار کنیم. نماز اول وقت برکات فراوانی را به دنبال دارد و هر چه داریم از نماز است و باید نسبت به آن توجه داشته باشیم. نگاه به نماز باید عمیق باشد تا تأثیرگذاری لازم را داشته باشد. وی افزود: در فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران باید توجه به نماز در دستور کار قرار گیرد. حوزه فرهنگی تأثیرگذاری بسیار خوبی دارد که باید از آن هوشمندانه استفاده شود.

همه ما خدمتگزار خانواده‌های معظم شهدا هستیم

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز نیز در این نشست گفت: حضور در این جلسه که در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود را به فال نیک می‌گیریم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم اتفاقات خوبی را در حوزه اقامه نماز رقم بزنیم. همه ما خدمتگزار خانواده‌های معظم شهدا هستیم و نسبت به آن عزیزان احساس تعلق خاطر می‌کنیم.

زرهانی ادامه داد: حاضران در این جلسه جامع هدف وسیعی را در اختیار دارند که باید از این فرصت به درستی استفاده شود. باید به این موضوع توجه شود که اعضای جامعه ایثارگری سفیران ما هستند و باید خدمات شایسته‌ای به آنها ارائه شود. در حقیقت خانواده‌های معظم شهدا شجره طیبه هستند و باید همواره گرامی داشته شوند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز کشور افزود: یکی از ظرفیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکل‌هاست که تأثیرگذاری بالایی دارند و باید هوشمندانه از آن در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود.

آیین گرامیداشت «سرو قامت ماندگار» برگزار شد

آیین گرامیداشت «سرو قامت ماندگار» با محور تقدیم نشان عالی شهید «سیدمصطفی موسوی» به خانواده نوجوانان «شهید علی لندی» در سالن اجتماعات شهید موسوی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: راه شهید فهمیده و 36 هزار شهید نوجوان ادامه دارد و تلاش دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی شکست خورده است.

وی با بیان اینکه 43 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و این ماندگاری به برکت فرهنگ ایثار و شهادت بوده است، افزود: شهدا و ایثارگران جانشان را تقدیم ارزش‌های انقلاب اسلامی کردند و ایثارگری آنها امتداد خواهد داشت.

در آیین گرامیداشت «سرو قامت ماندگار» نشان طرح جایزه عالی جوان نوآور ماندگار شهید موسوی (جوان‌ترین شهید مدافع حرم)، به خانواده معظم شهید نوجوان علی لندی تقدیم و از سوی سردار سلیمانی، کتاب «اعلام شهدای دانشجو» به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب اهدا شد.

گزارش اقدامات دستگاه‌ها برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به رئیس جمهور و مجلس ارسال می‌شود

نشست فراکسیون ایثارگران مجلس با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور پیگیری وضعیت قوانین، مطالبات و مشکلات جامعه ایثارگری و تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست که روز گذشته انجام شد با بیان اینکه در حال پیگیری تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور هستیم، گفت: چنانکه پیش از این نیز به کمیسیون اجتماعی مجلس گزارش کرده‌ایم، تا پایان سال جاری گزارش دستگاههای همکار و دستگاه‌های مستنکف در مورد اجرای این قانون را به مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور ارائه خواهیم داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه نشست مشترک با فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران وظیفه دستگاه‌های ذیربط است گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه پیگیری از دستگاه‌های مرتبط را دارد و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: طی جلسات مکرری که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی انجام شد معاونان توسعه تمامی دستگاه‌های مشمول دعوت شدند و ابلاغیه‌های مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران را دریافت کردند.

معاون رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: در حال پیگیری تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور هستیم و تا پایان سال گزارش اقدامات دستگاهها را ارائه خواهیم داد. در این جلسه مقرر شد مجلس شورای اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به پیگیری و همکاری در جهت اجرای قوانین مربوط به ایثارگران از جمله واگذاری خودرو به واجدین شرایط و پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری اقدام نمایند.

*س_برچسب‌ها_س*
بنیاد شهید در حوزه نماز، عفاف و حجاب باید پیشگام باشد 2
بنیاد شهید در حوزه نماز، عفاف و حجاب باید پیشگام باشد 3