پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه ای حادثه تروریستی در مسجد فاطمیه در قندهار را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بار دیگر تروریست های کوردل صدها انسان بیگناه را در حال اقامه نماز جمعه در مسجد فاطمیه قندهار به خاک و خون کشیدند.

استمرار حملات به مساجد، کلیسا و کنیسه ها در سالهای اخیر در جهان ثابت می کند که تروریسم سالهاست دیگر از یک تفسیر اشتباه و تندوری عقیدتی عبور نموده و همچون ابزاری در جهت حفظ و گسترش منافع نظام سلطه نقش آفرینی می نماید و به هیچ دین و مذهبی ارتباط نداشته، بلکه ادیان الهی و پیروان آن ها به دلیل روشنگری، همواره جزء اولین اهداف دین ستیزان بوده و تروریسم، تکفیر و افراط گری بازیگران این صحنه هستند.

واقعا این سوال را نمی توان پاسخ داد که کشتن نمازگزاران بی دفاع چه ارزش و افتخاری برای تروریست ها دارد. جز آنکه نشان می دهد، این کوردلان با هر عنوانی که باشند در مسیر تولید جنایت در جامعه بشری، درمانده تر از گذشته هیچ چاره ای برای اظهار وجود و سرسپردگی به اربابانشان نداشته که چنین با شقاوت تمام دست به هر جنایتی می زنند که قلب هر انسانی با هر مرام و گرایشی را به شدت آزرده می سازد.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ضمن محکوم نمودن این فاجعه هولناک و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه تروریستی از جامعه بین المللی و سازمان ملل، رهبران ادیان و تمامی دغدغه مندان و فعالان حوزه حقوق بشر می خواهد تا با افشای ماهیت و پشت پرده این مزدوران جنایت با هر عنوانی که باشند، بسترهای اجتماعی بقای تروریسم و افراط گری را تضعیف نمایند.

انتهای پیام