جمعه 10 فروردین 1403

بیانیه باشگاه سایپا در واکنش به اتفاقات دیدار جنجالی با پیکان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیانیه باشگاه سایپا در واکنش به اتفاقات دیدار جنجالی با پیکان

تهران - ایرنا - باشگاه سایپا در واکنش به اتفاقات دیدار با پیکان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که اجرای عدالت، پیروز اعلام کردن این تیم مقابل پیکان است.

به گزارش ایرنا، سایپا در حال حاضر شرایط چندان خوبی در جدول رده‌بندی مسابقات لیگ ندارد. تیم فوتبال سایپا هم اکنون با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول 16 تیمی لیگ قرار دارد.

این تیم شب گذشته (یکشنبه) در دیداری خانگی از هفته بیست و سوم لیگ برتر به مصاف پیکان رفت که در این مسابقه با نتیجه دو بر یک از میهمانش شکست خورد تا شرایط این تیم برای بقا در لیگ سخت‌تر از قبل شود.

پس از این شکست که البته با حاشیه‌های زیادی همراه بود، «فراز کمالوند» اعلام کرد که به خاطر شرایط حال حاضر نارنجی‌پوشان از سمت خود استعفا خواهد کرد.

در همین راستا صبح امروز اعضای هیات مدیره باشگاه در جلسه فوق‌العاده حاضر شدند تا در مورد شرایط فعلی تیم فوتبال این باشگاه و همچنن استعفای فراز کمالوند تصمیم‌گیری کنند. این در حالی است که کمالوند در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد که حاضر به بازگشت نیست.

با این وجود باشگاه سایپا در پی اتفاقات اخیر بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«باشگاه سایپا به عنوان یک باشگاه سازنده از بدو تاسیس با ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده دار و در سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تعهد نسبت به کارگران خدوم و زحمتکش گروه خودروسازی سایپا، پا به عرصه دیدارهای لیگ برتر گذاشت. این تیم با سابقه درخشان در تمامی ادوار لیگ فوتبال کشور، همیشه به عنوان یک باشگاه اخلاق مدار و پایبند به قانون، نسبت به ناملایمات و اشتباهات داوری اعتراض قانونی نموده و همواره از هیاهو و ایجاد حاشیه پرهیز کرده است. اما اتفاقات لیگ جاری از همان هفته های نخست، شرایط را برای تیم فوتبال این باشگاه دشوار کرد و متاسفانه تاکنون اعتراضات کتبی و رسمی این باشگاه به اشتباهات تاثیر گذار داوری راه به جایی نبرده است. اما این مساله زمانی بغرنج و آسیب رسان می شود که اشتباهات فاحش داوری در تقابل های مستقیم با حریفان هم تراز رخ داده است و باعث شده تا به رغم ارایه فوتبال جوانمردانه و تاکتیکی از سوی سایپا، این تیم در کسب امتیاز ناموفق باشد.

اوج اشتباهات سریالی داوری لیگ برتر امسال که گمانه زنی تاثیر گذاری عوامل بیرونی بر نتیجه را پر رنگ می کند، در بازی شب گذشته سایپا مقابل پیکان به به عجیب ترین روش خودنمایی کرد. در شرایطی که، فراز کمالوند سرمربی تیم سایپا در خصوص نحوه چینش داوران این بازی ابراز نگرانی کرده و تذکرات خود را به کمیته صیانت از اخلاق فدراسیون ارایه داده بود. که با بی توجهی به تذکرات داده شده، چیدمان داوری به صورت غیر عادلانه انجام شد و اتفاقات عجیب همچون 6 تعویض در یک بازی رخ داد.

داور چهارم در زمانی که باید تمرکز خود را بر انجام وظایف ذاتی خود متمرکز می نمود، تاثیر گذار ترین تصمیم تیم داوری را رهبری کرد و به تنهایی صحنه ای را که داور وسط به رغم نزدیکی به صحنه، خطا تشخیص نداد، با فراخوانی وی به کنار زمین، از فاصله خیلی دور وی را مجاب به اعلام پنالتی به ضرر سایپا کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که با تایید کارشناسان داوری خطایی رخ نداده و اگر هم خطایی اتفاق افتاده باید به نفع سایپا اعلام می شد.

داور چهارم دقیقا در زمانی مشغول راضی کردن داور وسط برای ثبت پنالتی به ضرر سایپا بود که با غفلت وی پیکان ششمین تعویض خود را نیز انجام داد که بر اساس آیین نامه فدراسیون فوتبال این تخلف بزرگ به منزله حضور بازیکن غیر مجاز در بازی است و به موجب قانون، باید نتیجه دیدار 3 بر صفر به سود سایپا تغییر یابد.

تاکید می شود؛ از ابتدای فصل بارها و بارها سایپا از مسیر قانونی و با ارایه عدله و مستندات محکم بر متضرر شدن خود از اشتباهات داوری و قضاوت های عجیب را ابراز داشته است اما در واپسین هفته های باقیمانده از لیگ برتر امسال و در شرایطی که سایپا روزهای سختی را پشت سر می گذارد، هر گونه ناعدالتی، کوتاهی و عدم پیگیری حق و حقوق این باشگاه سازنده به منزله تضییع جبران ناپذیر حقوق کارگران گروه خودروسازی و خانواده های آنها خواهد بود.

لذا هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی سایپا، پیگیری تا حصول نتیجه را حق مسلم خود می داند. حقوق این باشگاه برای طرح شکایت نزد مراجع ذی‌صلاح محفوظ است.»

*س_برچسب‌ها_س*