جمعه 10 فروردین 1403

بیشتر گوشت مرغ تولیدی سبزوار در خراسان رضوی مصرف می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیشتر گوشت مرغ تولیدی سبزوار در خراسان رضوی مصرف می‌شود

سبزوار - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: این شهرستان یکی از مهمترین قطبهای تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی است که 99 درصد تولیدات امسال آن در خراسان رضوی مصرف شده است.

دکترولی الله جغتایی روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال بیش از 18 هزار تن گوشت مرغ در شهرستان سبزوار تولید شده است که 17 هزار 858 تن آن در استان خراسان رضوی مصرف و بقیه آن به سایر استانهای کشور ارسال شده است.

وی اضافه کرد: برای تولید این مقدار گوشت مرغ 9 میلیون قطعه جوجه ریزی در 320 مرغداری فعال سبزوار طی هشت ماه گذشته انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از 25 هزار تن گوشت مرغ حدود یک چهارم گوشت مرغ مصرفی خراسان رضوی را تامین می کند و خراسان رضوی کمبودی در تامین گوشت سفید ندارد.

جغتایی افزود: یک واحد مزرعه مرغ مادر با ظرفیت 45 هزار قطعه جوجه ریزی در سبزوار فعال شده است که می توانند بخشی از نیاز واحدهای مرغداری شهرستان به جوجه یک روزه را تامین کند.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه های مرغداران، تامین به موقع نهاده‌های مرغ شامل ذرت، کنجاله و سویاست که خللی در روند تولید آنها ایجاد نشود.

365 واحد مرغداری گوشتی و 12 واحد مرغ تخم‌گذار در سبزوار وجود دارد.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*