جمعه 31 فروردین 1403

بیش از 2 هزار مورد پایش از حوزه‌های برگزاری آزمون پایه دوازدهم در خوزستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 2 هزار مورد پایش از حوزه‌های برگزاری آزمون پایه دوازدهم در خوزستان

اهواز - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 2 هزار و 51 مورد پایش از نیمه خرداد تا نیمه تیرماه امسال در راستای مقابله با کرونا از حوزه های برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم در سال تحصیلی 99-98 در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه در خوزستان انجام شد.

دکتر سید محمد علوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایش‌ها به همت کارشناسان بهداشت مدارس، محیط و مبارزه با بیماری ها در مراکز بهداشت شهرستان‌ها و مراقبین سلامت و بهورزان درسطح شهر و روستا از 321 حوزه امتحانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها مواردی نظیر نظافت مدارس، گندزدایی کلیه سطوح تماس، تهویه مناسب محل، وجود تجهیزات ضدعفونی و مایع دستشویی، مدیریت در پیشگیری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ایاب و ذهاب، وجود پوسترهای آداب تنفسی و شستشوی دست ها، استفاده از ماسک و دستکش برای دانش آموزان، کارکنان و مراقبان حوزه امتحانی، جلوگیری از توزیع مواد خوراکی در زمان برگزاری آزمون، جداسازی افراد مشکوک در اتاق ایزوله و بررسی ثبت نام سامانه salamat.gov.ir مورد بررسی قرار گرفت.

علوی بیان کرد: همزمان با بررسی نحوه ی اجرای پروتکل‌های بهداشتی، آموزش و ارزیابی سلامت دانش آموزان و کارکنان نیز صورت گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: هدف اصلی در انجام نظارت ها را حفظ سلامت حاضرین در زمان برگزاری آزمون عنوان کرد و گفت: خوشبختانه به لطف الهی و با تلاش بی دریغ نیروهای مراکز بهداشت و با همکاری و هماهنگی نواحی آموزش و پرورش، این موضوع به بهترین وجه محقق شد.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان درگیری استان با پدیده گرد و خاک طی سال‌های متوالی و در نتیجه فراوانی بیشتر مشکلات ریوی دربین مردم نسبت به استان‌های دیگر، بروز آسم در خوزستان 2 برابر متوسط کشوری،

قرار گرفتن در ردیف مناطق ناامن غذایی کشور و فراوانی بیماری‌های فشار خون، دیابت، چاقی، کم تحرکی، مصرف بالای نمک و فست فود باعث طولانی شدن پیک بیماری کرونا در این استان شده است.

سید محمد علوی چند روز گذشته در مصاحبه ای بیان کرد: 18شهرخوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز ونارنجی قرار دارندکه از این تعداد 15 شهر قرمز و سه شهرنارنجی هستند.

وی افزود: خوزستان هفتمین هفته متوالی را در وضعیت قرمز سپری می‌کند و در حال حاضر بیش از 90 درصد جمعیت استان در معرض خطر انتشار و ابتلا به این بیماری هستند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از 15 تیرماه به بعد کاهشی شده و امروز آماربستری نسبت به 10 روز پیش350 نفر کاهش یافته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*