شنبه 1 اردیبهشت 1403

بیماران کرونایی در بیمارستان‌های همدان به 707 تن کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیماران کرونایی در بیمارستان‌های همدان به 707 تن کاهش یافت

همدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های این استان رو به کاهش بوده و صبح امروز شنبه این آمار به 707 تن تقلیل یافته است.

دکتر منوچهر کرمی روز شنبه در ستاد استانی کرونا با بیان اینکه موارد مثبت سرپایی و بستری کاهشی است بیان کرد: میزان بیماران سرپایی از 250 تا 300 مورد در روز به 100 تا 120 نفر و بیماران بستری نیز از 140 مورد به 70 نفر در روز کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: مجموع مراجعان با علایم تنفسی و مشکوک از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون 19 هزار و 962 مورد است که از این تعداد هشت‌هزار و 997 مورد مثبت شدند همچنین در بخش سرپایی از مجموع بیش از 31 هزار مراجعه کننده به مراکز 16 ساعته، نتیجه آزمایش 14 هزار 897 تن مثبت بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: روند اپیدمی کرونا در این استان کاهشی است اما نتیجه روند فوت با 2 تا سه هفته تاخیر پایین می‌آید؛ شاخص سرایت پذیری به زیر یک یعنی 86 صدم رسیده است.

کرمی ادامه داد: حدود 39 درصد بیماران به علت شرکت در اجتماعات، دورهمی، مراسم عروسی، مهمانی و مجلس ختم به کرونا مبتلا شدند اما سهم تماس های درون خانگی با 56 درصد در بروز بیماری بسیار بالا و حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: تلاش کردیم با شناسایی موارد تماس نزدیک با اطرافیان، روندی در شناسایی افراد مبتلا به ویژه در بخش سرپایی داشته باشیم تا بتوان خوشه و زنجیره انتقال کرونا را از بین ببریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روند بیماری در بسیاری از شهرستان‌ها را رو به بهبود دانست و گفت: هر چند روند پیک بیماری از بین رفته اما باید در بخش بستری بیشتر از گذشته مراقبت کرد همچنین در بخش سرپایی، بیماران بیشتری را با هدف قطع زنجیره ارتباط کرونا شناسایی کرد.

کرمی افزود: در زمینه بستری شاهد افزایش موارد مثبت کرونایی در سه شهرستان همدان، ملایر و کبودرآهنگ هستیم اما در سایر شهرستان ها حداکثر سه تا چهار مورد ابتلا روزانه گزارش شده است.

وی بیان کرد: با اجرای گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا سازماندهی تیم ها آغاز شد و در برخی از شهرستان ها کار نیز آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: یکی از ویژگی طرح شهید سلیمانی این است که با کمک بهداشت محتواهای آموزشی تهیه شده و توسط نیروهای بسیج و داوطلب در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

کرمی گفت: از دیگر راهبردهای این طرح انجام تست است که از ابتدای هفته آینده «رپید تست» یا تست های تشخیص سریع در درب منزل انجام شود.

وی افزود: مبنای طرح شهید سلیمانی قرنطینه خانگی برای همه افراد تا قطع زنجیره کرونا است و دراین راستا با استخراج اطلاعات از سامانه سیب و مراجعه به در خانه افراد به ویژه سالمندان نسبت به شناسایی و محافظت از انها اقدام می‌شود.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه گفت که شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 95 نفر و مجموع بیماران به 922 هزار و 397 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*