جمعه 31 فروردین 1403

بیمه سلامت 380 میلیارد تومان در کرمانشاه هزینه مقابله با کرونا کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیمه سلامت 380 میلیارد تومان در کرمانشاه هزینه مقابله با کرونا کرده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون 380 میلیارد تومان برای مقابله با این بیماری مهلک قرن هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا؛ "کیومرث مظفری" روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان در سرسرای اجتماعات بیمه سلامت کرمانشاه، افزود: بیمه سلامت 90 درصد هزینه درمان بیماران بستری و 70 درصد هزینه درمان بیماران سرپایی کرونایی زیرپوشش بیمه «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» را متقبل می‌شود.

او اضافه کرد: بیمه سلامت استان به طور میانگین برای هر بیمار مبتلا به کرونا چهار میلیون و 100 هزار تومان هزینه کرده است.

مظفری همچنین از صدور 24 ساعته دفترچه بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به کرونا که فاقد بیمه هستند خبر داد، گفت: بیمه سلامت کمتر از یک روز برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای پس از ثبت نام در سامانه آزمون وسع، دفترچه بیمه صادر می‌کند و آنها از خدمات درمانی این بیمه از همان لحظه برخوردار می‌شوند.

بیمه سلامت هزینه‌ها را به روز تسویه می‌کند

مظفری در ادامه بیان داشت: بیمه سلامت در سال جاری با توجه به زحمات و تلاش جهادگونه کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا، مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز رادیولوژی، تصویربرداری، کلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها و مراکز درمان طرف قرارداد که به سیستم الکترونیکی متصل‌اند (تا پایان شهریور) و به روز تسویه کرده است.

این مقام مسئوول با قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمان استان در مقابله با بیماری کرونا، افزود: مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی که هنوز به صورت کاغذی انجام می‌شود در کنار هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی تا پایان تیر و 70 درصد مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تا خرداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: به طور میانگین 74 درصد داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرداد و 86 درصد مطب‌های پزشکی به سیستم نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی متصل هستند.

مظفری افزود: 100 درصد بیمارستان‌های علوم پزشکی و 50 درصد بیمارستان‌های خصوصی به سیستم تبادل اطلاعات اسناد الکترونیکی (پرونده الکترونیکی) در استان متصل‌اند و کرمانشاه از این نظر در کشور پیشگام است.

وی همچنین گفت: در 6 ماه سپری شده از سال جاری بیش از 160 هزار نسخه الکترونیکی در مطب‌های طرف قرارداد و 62 هزار پرونده الکترونیکی در بیمارستان‌های استان برای افراد زیرپوشش تشکیل شده است.

مظفری اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 172 هزار نفر در سامانه آزمون وسع ثبت‌نام کرده‌اند که 168 هزار نفر از آنها دهک‌بندی شده‌اند.

وی همچنین افزود: از این تعداد برای 81 هزار نفر دفترچه صادر شده که 71 هزار نفر از آنها دفترچه رایگان صادر شد زیرا جز دهک ها اول تا سوم بودند و برای هشت هزار و 500 نفر 50 درصد هزینه اخذ شد، زیرا جزو دهک چهارم در سامانه آزمون وسع تشخیص داده شدند.

به گفته مظفری کسانی که به تشخیص سامانه آزمون وسع اعتراض دارند می‌توانند دوباره ثبت نام کنند.

بیمه سلامت کرمانشاه 2 هزار و 220 بیمار خاص زیرپوشش دارد 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به هفته بیمه سلامت در تقویم کشور، گفت: در استان 2 هزار و 220 بیمار خاص مانند بیماران هموفیلی، کلیوی، ام اس و تالاسمی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و ماهیانه برای بستری و درمان آنها 2 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مظفری همچنین افزود: 600 هزار نفر از روستاییان و عشایر استان، تمام مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد استان، افراد مجهول الهویه، معتادان متجاهر، اتباع خارجی و زندانی‌ها زیرپوشش بیمه همگانی قرار دارند و بیمه سلامت هزینه بستری و درمان آنها را به مراکز درمان پرداخت می‌کند و این از خدمات درخشان نظام جمهوری اسلامی است که بیمه همگانی برای همه افراد جامعه برقرار کرده در حالی که خیلی از کشورهای پیشرفته از آن محروم هستند.

او همچنین به اجرای طرح پزشک خانواده در جامعه روستایی استان خبر داد و گفت: در طرح پزشک خانواده ابتدا پزشک بیماران را با توجه به آموزشی که دیده‌اند معاینه می‌کند و در صورت نیاز آنها به مطب پزشکان متخصص و بیمارستان‌ها ارجاع می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در پایان به مناسبت روزهای هفته سلامت در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این هفته بیمه سلامت استان کرمانشاه برنامه‌های مانند بیمه سلامت و سامانه الکترونیکی و هوشمندسازی در ارستای ارتقا نسخه نویسی، نسخه پیچی الکترونیکی و همچنین تبادل اطلاعات اسناد پزشکی بیماران به صورت الکترونیکی برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها برگزار می‌کند.

مظفری در ادامه به اجرای برنامه‌های بیمه سلامت و مقابله با بیماری کرونا و محافظت از بیمه‌شدگان، بیمه سلامت و روستاییان و عشایر، بیمه سلامت تامین اعتبارات و بیمه سلامت و مشارکت‌های اجتماعی و سمن‌ها اشاره کرد.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و 250 هزار نفر یعنی 60 درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*