جمعه 31 فروردین 1403

بین الملل

بین الملل

وب‌گاه عصر ایران

در چند دهه پیش مرشد جلال در ارومیه از شاهنامه‌خوانان مطرحی بود و در تبریز نیز مرحوم شاکری در دهه چهل و پنجاه از نامدارترین شاهنامه‌خوان‌های قهوه‌خانه‌ای کشور بود. همچنین ما طومارهای نقالی را نیز در آذربایجان داریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس اتاق تعاون ایران با انتقاد از عدم همکاری مسئولان وزارت راه و شهرسازی در ارائه فرمت قرارداد مسکن کارگران از قاسمی خواست به این مسأله ورود کند تا کار ساخت مسکن کارگران که شش ماه است به تاخیر افتاده، هرچه سریعتر آغاز شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی فراکسیون مستقلان جزئیات جلسه اعضای این فراکسیون با باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، درباره مذاکرات برجام را تشریح کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس اتاق تعاون ایران از ایجاد مرکز تعاون ایران در روسیه خبر داد و گفت: تعامل با 112 کشور دنیا و شناسایی بازارهای هدف برای تولیدات کشور از اهداف عضویت ایران در هیات مدیره اتحادیه جهانی تعاون است.

وب‌گاه 55 آنلاین

مقامات محلی طالبان در نیمروز اعلام کردند که بیش از 7 هزار مهاجر طی هفته گذشته به افغانستان بازگشته‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: روح حاکم بر جامعه شهری با ورزش شهروندی به تعالی و نشاط می‌رسد.

وب‌گاه عصر ایران

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت در بخش نمایش خانگی پخش می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استارتاپ‌های هومسا و شاتل موبایل با امضای یک تفاهمنامه، «ارتباطات دیجیتال» و «صنعت گردشگری داخلی» را با یکدیگر همراه ساخته تا دسترسی به خدمات صنعت گردشگری داخلی در بستر فضای آنلاین تسهیل شود.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس توافقات صورت گرفته با ونزوئلا مقرر شده است که مکمل‌ها و کنسانتره‌های دامی ایران به ونزوئلا صادر شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمدعلی محسنی بندپی سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی از حضور باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات برجام در جلسه امروز این فراکسیون خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به دنبال جنگ روسیه و اوکراین، بهای تمام شده برخی کالاها از جمله مواد غذایی در بسیاری از نقاط دنیا افزایشی شده و همین موضوع باعث ثبت رکوردهای جدید تورمی در هفته‌های اخیر بوده است.

خبرگزاری دانا

مام عبدالله قهرمان مسابقات ترامپولین بین المللی پرتغال شد.

وب‌گاه ورزش سه

پس از مسابقات اپن استرالیا این احتمال وجود دارد که نوله گرنداسلم نیویورک را هم از دست بدهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد بیماری‌های مزمن تنفسی، قلبی و عروقی، دیابت و سرطان 72 درصد از مرگ و میرها را در کشور شامل می شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نصری در پاسخ به پرسشی مبنی اینکه پیشنهاد‌های ایران و امریکا به یکدیگر چه می‌تواند باشد و اینکه آیا امریکا پیشهادی مثل رفع تحریم قرارگاه خاتم لانبیا را می‌پذیرد یا خیر، گفت: «حقیقت این است که اختلافات باقی‌مانده، اختلافات قابل حلی است و صرفاً یک اراده سیاسی می‌طلبد. کمااینکه در تابستان سال گذشته - پیش از انتقال دولت در ایران - طرفین عملاً به آستانه توافق رسیده بودند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری تصریح کرد که مذاکرات بین ایالات متحده، ایران و اتحادیه اروپا در وین انجام نخواهد شد، زیرا مذاکرات در فرمت 4+1+ آمریکا نخواهد بود.