پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تأثیر عضویت ایران در شانگ‌های بر بازاریابی محصولات داخلی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تأثیر عضویت ایران در شانگ‌های بر بازاریابی محصولات داخلی

کوشکی گفت: با عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های از این به بعد خواهیم توانست برای محصولات تولید داخل بازاریابی مشترکی انجام دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره عضویت ایران در اجلاس همکاری‌های شانگ‌های اظهار داشت: پیمان همکاری‌های شانگ‌های که آن را به نوعی پیمان منطقه‌ای شرق و شمال آسیا می‌شناختند، در ابتدا با انگیزه‌های امنیتی به خصوص با هدف مبارزه با تروریسم و امنیت اعضا شکل گرفت، اما بعد از آن دامنه این پیمان به حوزه اقتصاد و تجارت هم کشانده شد و اکنون بیشتر با کارکرد اقتصادی و تجاری آن را می‌شناسند.

وی گفت: پیمان همکاری‌های شانگ‌های ابتدا اختصاص داشت به کشورهای شرق با محوریت چین و سپس روسیه و امروز دایره این پیمان بسیار وسیع و فراگیر شده و مجموع قدرت‌های جهانی در این پیمان عضویت دارند. سه قدرت جهانی یعنی چین، روسیه و هند که دو کشور نخست عضو دایم شورای امنیت هم هستند از اعضای اصلی سازمان همکاری‌های شانگ‌های به‌حساب می‌آیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: سازمان همکاری‌های شانگ‌های عملا به یک بازار وسیع تجارتی، همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تبدیل شده که به نوعی عضویت در این پیمان در صورت سنجش صحیح فرصت‌ها می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

کوشکی افزود: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های بخشی از نگرانی‌های کشورمان را نسبت به پشتیبانی جهانی از اقتصاد ایران را به‌ویژه در شرایط تحریمی رفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تمام کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های به‌دنبال تأمین منافع خود هستند، اما یکی از ویژگی‌های سازمان همکاری‌های شانگ‌های این است که منافع تمام کشورها به هم گره زده شده و این پیوند منافع به‌گونه‌ای است که بتوانیم بدون توجه به تحریم‌های آمریکا، فرصت‌های ویژه اقتصادی را در قالب سازمان مذکور به‌دست آوریم.

کارشناس مسائل منطقه گفت: با عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های از این به بعد خواهیم توانست برای محصولات تولید داخل بازاریابی مشترک انجام دهیم و تولیدات ملی را به کشورهای عضو سازمان صادر کنیم.

انتهای پیام /