یک‌شنبه 8 مهر 1403

تائید صلاحیت 361 فرهنگی البرز برای شرکت درآزمون مدیران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تائید صلاحیت 361 فرهنگی البرز برای شرکت درآزمون مدیران

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: 361 فرهنگی از بین 461 متقاضی برای شرکت درآزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس این استان درسال تحصیلی 1400-1399 تائید صلاحیت شدند.

سالارقاسمی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این آزمون براساس دستورالعمل وزارتخانه ای برای انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اجرایی شده تا مدیران مدارسی که نیاز به مدیر دارند و یا مدیر آنها بازنشسته می شود ازطریق این آزمون انتخاب شوند.

وی هدف از اجرای آزمون انتخاب و انتصاب مدیران ازطریق سامانه الکترونیکی را استقرارنظام شایسته سالاری درانتخاب و انتصاب مدیران مدارس و تضمین کیفیت دراجرای برنامه های آموزشی و تربیتی مدارس عنوان کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه این آزمون نقش موثری درپیشگیری ازانتخاب سلیقه ای مدیران مدارس دارد، خاطرنشان کرد: آزمون آنلاین انتخاب وانتصاب مدیران مدارس دردو مرحله تئوری و مصاحبه برگزار می شود.

وی بیان داشت: این آزمون به دلیل شیوع بیماری کرونا وجهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت آنلاین در26 خرداد ماه 99 درساعت 9 تا 11 صبح با استفاده ازتلفن همراه اجرایی می شود.

قاسمی مدت این آزمون را 70 دقیقه ذکر کرد و افزود: مدیران مدارس برای اداره و رشد کیفی وکمی شاخص های آموزشی و تربیتی درمدارس باید آگاهی لازم را نسبت به سرفصل های مربوط به حوزه مدیریتی مدارس داشته باشند تا بتوانند به جامعه هدف درآموزش و پرورش خدمات شایسته ارائه دهند.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اهداف دوره های تحصیلی، برنامه درسی ملی، آیین نامه اجرایی مدارس، آیین نامه هدایت تحصیلی، دانش عمومی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، آشنایی با کلیات نگهداری اموال دولتی و امورمالی، اصول راهنمایی ومشاوره را ازجمله سرفصل های آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ذکرکرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزتصریحکرد: همه مدیران مدارس باید تسلط کامل را نسبت به شاخص های مرتبط به عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند.

استان البرز 500 هزاردانش آموز و 26 هزار فرهنگی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*