پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تاجران در انتظار نتیجه نشست فنی اوپک پلاس / قیمت نفت کاهش یافت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تاجران در انتظار نتیجه نشست فنی اوپک پلاس / قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز نزدیک به یک درصد کاهش یافت زیرا تاجران در انتظار برگزاری نشست فنی اوپک در این هفته هستند و انتظار می رود که رقم توافق کاهش تولیدی که برای تقویت قیمت نفت حاصل شده بود، کم شود.

هر بشکه نفت برنت با 37 سنت کاهش 42.78 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 39 سنت کاهش 40.16 دلار معامله شد.

از آنجاییکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته گذشته در آمریکا افزایش یافت و برخی از ایالت های این کشور محدودیت های مسافرتی سخت تری اعمال کردند که می تواند بهبود تقاضا برای نفت را ضعیف کند، قیمت نفت در هفته گذشته اندکی تغییر کرد. آمریکا، بزرگ ترین مصرف کننده نفت خام در جهان است.

با این حال، قیمت ها در روز جمعه با انتشار گزارش چشم انداز تقاضا برای نفت سال 2020 آژانس بین المللی انرژی، بیش از 2 درصد افزایش یافت زیرا این سازمان پیش بینی تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی را تا 400 هزار بشکه در روز افزایش داد.

قیمت نفت پس از اینکه در ماه آوریل به شدت کاهش یافت و به کمترین میزان در چندین دهه گذشته رسید، اوپک پلاس بر سر کاهش بی سابقه 9.7 میلیون بشکه نفت در روز طی ماه های می تا جولای توافق کردند.

بیشتر بخوانید:

عربستان پیشنهاد کم کردن 2 میلیون بشکه از رقم «توافق کاهش تولید» را داده است

کمیته مشترک نظارت وزیران اوپک (JMMC)، در روز سه شنبه و چهارشنبه برای پیشنهاد سطح بعدی کاهش تولید نشست خواهد داشت. میزان تعهد به توافق کاهش تولید در ماه ژوئن به 107 درصد رسیده است که از 77 درصد در ماه می بیشتر است.

به گفته منابع آگاه، اوپک و روسیه انتظار دارند که کاهش تولید را به 7.7 میلیون بشکه در روز برسانند زیرا تقاضا برای نفت در جهان بهبود و قیمت ها نیز افزایش یافته است.

تونی نونان، تحلیلگر شرکت میتسوبیشی گفت: «آنها در بالا بردن قیمت ها تا آنجاکه در میان مدت انتظار می رفت، خوب کار کردند؛ فقط باید مراقب خراب شدن احساس حاکم بر بازار باشند.»

با اینکه هنوز تعداد دکل های فعال نفت و گاز آمریکا پایین است و برای دهمین هفته متوالی رکورد پایین ترین تعداد را ثبت کرده است، اما افزایش قیمت ها، برخی از تولیدکنندگان نفت آمریکا را به آغاز فعالیت های حفاری ترغیب کرده است.(جزئیات بیشتر)

نونان افوزد: «اگر می خواهید فعالیت های حفاری را پایین نگه دارید؛ باید قیمت ها در همین سطح نگه دارید.»

انتهای پیام /

حسین شریعتمداری نفت کرونا شیوع اوپک اوپک پلاس