پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تارتار: مجبوریم نتیجه‌گرا بازی کنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تارتار: مجبوریم نتیجه‌گرا بازی کنیم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: ما مجبور نتیجه گرا بازی کنیم زیرا به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند.

به گزارش ایرنا، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر آلومینیوم اراک در هفته ششم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به این که میزبان هستیم اگر بتوانیم سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم اوضاع مان در جدول خیلی بهتر خواهد شد. درست است که هنوز اول فصل است و جدول شکل تازه ای گرفته امتیازات نیم فصل اول به ادامه راه در نیم فصل دوم کمک زیادی می‌کند. می‌دانیم جدال سختی با آلومینیوم داریم. رسول خطیبی توانست فصل گذشته این تیم را به لیگ برتر بیاورد و از تیم خود شناخت کامل دارد. آلومینیوم و مهره‌های خوبی هم جذب کرده است. در مجموع رسول خطیبی همیشه در تیم بستن خوب عمل می کند.

وی افزود: ما محکوم به پیروزی در این دیدار هستیم و بازیکنانم هم از این موضوع اطلاع دارند. باید با تلاش مضاعف در طول مسابقه پیش برویم و هوشیار باشیم تا غافلگیر نشویم تا به هدفمان که کسب سه امتیاز است برسیم.

تارتار در مورد عدم استفاده از مهدی شریفی در هفته‌های گذشته با وجود اینکه تیمش مشکل گلزنی دارد، خاطرنشان کرد: او در هفته‌های گذشته به خاطر ابتلا به ویروس کرونا چند هفته با ما نبود و از طرفی مشکل آی‌تی‌سی داشت. اما از او راضی هستیم. در مجموع برای ما اسم‌ها بازی نمی‌کنند و هر کس در تمرینات شرایط خوبی داشته باشد به میدان خواهد رفت. شریفی در آینده به ما کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد اینکه گفته بود پیکان با تفکراتش همخوانی ندارد تصریح کرد: با توجه به اینکه من کمی دیر به پیکان اضافه شدم، 80 درصد تیم را من نبستم و به همین خاطر استعفا دادم اما زمانی که باشگاه قبول نکرد با تمام وجودم ایستادم و کار کردم. من سعی کردم فلسفه کاری ام را طبق داشته هایم در پیکان کمی تغییر دهم. آن فوتبالی که در سال‌های گذشته از تیم من شاهد بودید را شاید در پیکان نبینید. برای ما مهم این است که از کورس در جدول عقب نمانیم. ما مجبوریم نتیجه گرا بازی کنیم زیرا تنها نتیجه می ماند و به بازی زیبا امتیاز نمی دهند. برای ما نتیجه مهمتر از بازی زیباست و مجبوریم تفکرات مان را با داشته هایمان هماهنگ کنیم.

وی در مورد شانس تیمش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: هیچ قولی برای کسب سهمیه به باشگاه ندادیم اما بازی به بازی پیش می‌رویم. بازیکنان ما باید با این تفکر در هر بازی به زمین بروند که یک فینال پیش رو داریم. اگر اینگونه باشد هر اتفاقی ممکن است در جدول رخ دهد و با این تفکر اگر پیش رویم موفق می‌شویم.

وی در مورد اینکه میانگین گل های رد و بدل شده در لیگ بیستم پایین آمده خاطرنشان کرد: تیم ها به گونه‌ای بسته شده اند که نیمی از آنها در یک سطح قرار دارند و نیمی از آنها شرایط شان بهتر است. نیمی از تیم‌ها تلاش می‌کنند سقوط نکنند و نیمی تلاش می‌کنند سهمیه بگیرند و قهرمان شوند. مربیان هم دوست ندارند شغل شان را از دست بدهند و به همین خاطر محتاط عمل می‌کنند. از طرفی مهاجمان خوب فوتبال ما به فوتبال اروپا ترانسفر می‌شوند و بازیکن خارجی هم نمی‌توانیم جذب کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود تاکتیک تیمش روی اوت دستی‌های بلند نادر محمدی است، خاطرنشان کرد: هر مربی با توجه به داشته هایش برنامه‌هایش را پیاده می‌کند. هر مربی بگوید اگر نادر محمدی را داشته باشد از تکنیک اوت دستی های او استفاده نخواهد کرد دروغ میگوید. باید از توانایی بازی‌کنان نهایت استفاده را ببریم. زمانی که بیرانوند ضربات بلندی با دست می‌انداخت همه متعجب بودند و این موضوع جهانی شد. الان شرایط نادر محمدی هم همینگونه است و چند وقت دیگر عادی خواهد شد و مربیان هم راهکار برای مقابله با این تاکتیک پیدا خواهند کرد.

تارتار در مورد فشردگی امتیازات تیم ها در جدول رده بندی لیگ برتر خاطرنشان کرد: جایگاه تیم ها در حال حاضر در جدول کاذب است نمی‌توان جایگاه تیمی را با جدول فعلی لیگ مدنظر قرار دهیم. باید حدود 10 هفته بگذرد تا تیم‌ها جایگاه واقعی شان را به دست آورند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود تراکتور خواهان جذب او است گفت: در حال حاضر هیچ پیشنهادی از هیچ باشگاهی ندارم. یک هفته می گویند تراکتور و یک هفته می‌گویند مس رفسنجان. این موضوع باعث می‌شود تمرکز مربیان بر هم بخورد. هیچ پیشنهادی از هیچ تیمی ندارم و تمرکزم روی تیم خودمان است.

*س_برچسب‌ها_س*