جمعه 10 فروردین 1403

تازه‌ترین رنکینگ جهانی فوتبال باشگاهی / پرسپولیس در میان 100 تیم برتر جهان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تازه‌ترین رنکینگ جهانی فوتبال باشگاهی / پرسپولیس در میان 100 تیم برتر جهان

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان جایگاه تیم‌های پرسپولیس و استقلال بهبود یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان- بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با 1616 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه چهارم قاره کهن باقی ماند و با 3 پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه 98 جهان جای گرفت.

تیم فوتبال استقلال با 1552 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران و جایگاه 8 آسیا باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با 2 پله صعود در رتبه 187 جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با 1503 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم با یک پله سقوط نسبت به رده بندی قبلی در رتبه 17 آسیا جای گرفت. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با 13 پله صعود در رتبه 285 قرار گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، تراکتور و گل گهر سیرجان در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه 5 تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با 1693 امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با 1662 امتیاز کماکان در رتبه دوم جای دارد. چونبوک موتورز کره جنوبی با 1621 امتیاز هم مانند هفته گذشته در رتبه سوم است. پس از پرسپولیس، تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با 1612 امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه 5 تیم اول جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با 2087 امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، تیم منچسترسیتی با 2015 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته است. لیورپول انگلیس با 2007 امتیاز در رتبه سوم ایستاده و رئال مادرید 1979 امتیازی در رتبه چهارم جای گرفته است. اینترمیلان هم بدون تغییر با 1970 امتیاز همچنان در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان ایستاده است.

پورتو با مهدی طارمی در رتبه 12 باقی ماند و زنیت سن پترزبورگ با سردار آزمون به رتبه 54 سقوط و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش به رتبه 66 صعود کرده است.

بر اساس این رده بندی بارسلونا با 2 پله صعود در رتبه 16 جهان قرار دارد.

10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان: بایرن مونیخ

منچسترسیتی

لیورپول

رئال مادرید

اینتر میلان

آژاکس

چلسی

پاری سن ژرمن

یوونتوس

ناپولی

بیشتر بخوانید