جمعه 10 فروردین 1403

تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشگاه هایی که تحصیلات تکمیلی دارند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشگاه هایی که تحصیلات تکمیلی دارند

شیراز - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشگاه هایی خبر داد که مقاطع تحصیلات تکمیلی فعال دارند.

شیراز - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشگاه هایی خبر داد که مقاطع تحصیلات تکمیلی فعال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل که صبح دوشنبه به صورت برخط در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شیراز شرکت کرد، ضمن گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو بیان کرد: دانشگاه بدون دانشجو فقط یک کالبد است و روح ندارد. حقیقتا دانشگاه بدون دانشجو شور و نشاط و معنا و مفهومی ندارد و امید است به یاری خدا شرایطی رقم زده شود که شاهد حضور دانشجویان در بستر دانشگاه‌های کشور باشیم.

دکتر زلفی گل شیراز را شهر شعر، شعور و ادب و اخلاق و شهر ایمان، انصاف و محبت و مدارا معرفی کرد و افزود: بنده توفیق داشتم بهترین دوران زندگی‌ام را در دانشگاه شیراز سپری کنم ویکی ازافتخارات خود را شاگردی در دانشگاه شیراز می دانم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اساتید دانشگاه شیراز جسارت به خرج دادند و برای نخستین بار در کشور دوره‌های دکتری را تأسیس کردند، گفت: بهترین دانشجویان کشور پیش از انقلاب عازم کشورهای دیگر می‌شدند چون ما مقاطع دکتری نداشتیم. اما به همت اساتید دانشگاه شیراز این مهم محقق شد و دیگر دانشگاه‌ها به تاسی از دانشگاه شیراز، دوره‌های دکتری را ارائه کردند و بنابراین نهال تولید علم در دانشگاه شیراز کاشته شد وباید برای همیشه قدردان این تلاش دانسگاه شیراز درتاریخ باشیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه دانشگاه شیراز جزو معدود دانشگاه‌هایی است که خوابگاه متاهلی در اختیار دانشجویان دکتری قرار می‌دهد، اعلام کرد: به تاسی از این دانشگاه در دانشگاه‌هایی که مقاطع تحصیلات تکمیلی فعال است، بنابراین خوابگاه متاهلی تأسیس می کنیم‌. دانشگاه شیراز نیز از این نظر در کشور پیشتاز بوده است.

وی در ادامه این مراسم از نادگران، رئیس پیشین دانشگاه شیراز بابت مدیریت بی حاشیه، عاقلانه و عالمانه تقدیر کرد و گفت: اخلاق و منش ایشان گوشزد همه اهالی علم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: قطعا خداوند به کسانی که برای فرزندان این مرز و بوم وقت می‌گذارند و برای دانشجویان این کشور گام بر می‌دارند و خوابگاه و آزمایشگاه و... درست می‌کنند، جبران خواهد کرد و به تلاش‌هایشان برکت خواهد داد.

زلفی‌گل همچنین ضمن تبریک پذیرش مسئولیت جدید دانشگاه شیراز توسط دکتر موذنی، گفت: جامعه دانشگاهی باید برای سایر اقشار الگو باشد لذا رئیس جدید دانشگاه شیراز باید اخلاق و محبت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه نباید چند قطبی شود، ابراز داشت: مدیرشایسته مدیری است که آرامشی در دانشگاه ایجاد کند که همه احساس کنند دانشگاه خانه آنهاست و رئیس دانشگاه خادم همه است. البته در شخصیت جامع الاطراف دکتر موذنی این ویژگی‌ها وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یاداور شد: باید یادمان باشد برای اینکه در کمال امنیت زندگی کنیم، انسان‌هایی خالصانه جان خود را فدا کردند لذا ما هم با تمام وجود باید برای دوام و قوام جمهوری اسلامی تلاش کنیم و از زمان محدود مسئولیت در این مسیر بهره ببریم.

به گزارش مهر در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های دکتر نادگران، ریاست دانشگاه شیراز به محمد موذنی سپرده شد.