پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تامین 20 هزار لیتر الکل طبی برای تولید محلول ضدعفونی کننده در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تامین 20 هزار لیتر الکل طبی برای تولید محلول ضدعفونی کننده در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 20 هزار لیتر الکل طبی با پیگیری معاونت غذا و دارو این دانشگاه برای تولید محلول ضدعفونی کننده در سیستان و بلوچستان تامین شد.

دکتر مصطفی صالحی زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا میزان نیاز و تقاضا برای مواد و محلول‌های ضدعفونی کننده در سیستان و بلوچستان افزایش چشمگیری یافت که معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور تامین بخشی از نیاز استان به محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطح در اسفند پارسال برای یکی از واحدهای تولیدی مواد بهداشتی مجوز موقت تولید محلول ضدعفونی کننده بر پایه الکل را صادر کرد.

وی ادامه داد: مدتی قبل به دلیل بروز پاره‌ای از مشکلات در تامین الکل موردنیاز از خارج سیستان و بلوچستان، خط تولید شرکت غیرفعال شد که با پیگیری‌ها و رایزنی‌های این مدیریت با مسوولان استانی و دستگاه‌های متولی مشکل مرتفع و خط تولید فعال شد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در این واحد تولید در یک شیفت کاری پنج هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده الکلی در قالب ظروف چهار، 10 و 20 لیتری بسته بندی و آماده توزیع می‌شود.

وی افزود: با 20 هزار لیتر الکل طبی تامین شده 26 هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح آماده سازی و روانه بازار مصرف سیستان و بلوچستان می‌شود.

صالحی اظهار امیدواری کرد با مشارکت کارآفرینان بخش خصوصی و پیگیری دستگاه‌های متولی در سیستان و بلوچستان کارگاه‌ها و واحدهای کوچک تولید گان، ماسک و دستکش یکبار مصرف برای تامین بخشی از نیاز استان راه‌اندازی شود.

*س_برچسب‌ها_س*