جمعه 10 فروردین 1403

تبرئه دانشجوی دکتری شریف از قتل دانشجوی دکتری دانشگاه بوستون!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تبرئه دانشجوی دکتری شریف از قتل دانشجوی دکتری دانشگاه بوستون!

اقتصادنیوز: دانشجوی دکترای شیمی که به اتهام خوراندن محلول شیمیایی به دوستش و قتل وی محاکمه شده بود، با نظر قضات شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران از قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران؛ دانشجوی دکترای شیمی که به اتهام خوراندن محلول شیمیایی به دوستش و قتل وی محاکمه شده بود، با نظر قضات شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران از قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شد.

این حادثه حدود یک سال قبل رخ داد. پسر جوانی به‌نام سینا با اورژانس تماس گرفت و مدعی شد دوستش پس از خوردن محلول شیمیایی بیهوش شده است. پس از آن تکنیسین‌های اورژانس به محل رفتند و با معاینه اولیه فرهاد عنوان کردند که وی فوت کرده است.

با مرگ مشکوک فرهاد که مدال آور المپیاد شیمی و بورسیه دانشگاه بوستون امریکا بود، پلیس رسیدگی به پرونده را در دست گرفت و سینا دستگیر شد.

وی در توضیح ماجرا گفت: من و فرهاد از دبیرستان با هم دوست بودیم. ما هردو مدال آور المپیاد شیمی بودیم و هر دو در دانشگاه شریف درس می‌خواندیم. تا اینکه من در مقطع دکترا در همین دانشگاه پذیرفته شدم و فرهاد بورسیه دانشگاه بوستون امریکا را گرفت. وقتی فهمیدم قصد مهاجرت دارد با او تماس گرفتم و خواستم به خانه ما بیاید. من چند سالی بود که به محلول شیمیایی اعتیادآوری که حاوی کلروفرم بود و خودم آن را درست می‌کردم اعتیاد داشتم و همیشه آن را در یخچال می‌گذاشتم. وقتی فرهاد به خانه‌مان آمد به خیال آنکه محلول داخل یخچال مشروب است آن را سر کشید و به یکباره حالش بد شد و تنفسش قطع شد که با اورژانس تماس گرفتم. من هیچ انگیزه‌ای برای قتل او نداشتم.

به‌دنبال اظهارات متهم کیفرخواست علیه او صادر و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم درخواست قصاص کردند. پس از آن متهم به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش در مرحله بازجویی اتهامش را رد کرد.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را از اتهام قتل عمد تبرئه و او را به‌خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

همچنین بخوانید