پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تجمع اعتراضی علیه مکرون مقابل منزل سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجمع اعتراضی علیه مکرون مقابل منزل سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی

تهران - ایرنا - منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، صدها نفر مقابل محل اقامت سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی در اعتراض به اظهارات رییس جمهوری فرانسه درباره کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) تجمع کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان پلاکاردهایی به زبان عربی در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از پیامبر اسلام (ص) سر می‌دادند.

بر اساس این گزارش، معترضان امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه را متهم به افراط گرایی و توهین به اسلام کردند.

پیش‌تر فعالان و بلاگرهای جهان عرب به دنبال اصرار رییس جمهوری فرانسه بر ادامه یافتن انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) با انتشار مطالبی به طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" به دنبال اظهارات "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه که گفته بود کشورش کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را بار دیگر منتشر خواهد کرد، در کشورهای عربی به ترند اول تبدیل شد.

رییس جمهوری فرانسه اخیرا در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

*س_برچسب‌ها_س*