جمعه 10 فروردین 1403

تحصیل 402 دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تحصیل 402 دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رییس واحد بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تحصیل 402 دانشجوی خارجی در این دانشگاه، تاکید کرد: از این تعداد 225 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 177 نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند. عبدالامیر علامه، رئیس واحد بین‌الملل و مدیر روابط علمی بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس، در سی و هفتمین گردهمایی مدیران گروه‌های آموزشی این دانشگاه، به ظرفیت و نقش...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رییس واحد بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تحصیل 402 دانشجوی خارجی در این دانشگاه، تاکید کرد: از این تعداد 225 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 177 نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

عبدالامیر علامه، رئیس واحد بین‌الملل و مدیر روابط علمی بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس، در سی و هفتمین گردهمایی مدیران گروه‌های آموزشی این دانشگاه، به ظرفیت و نقش دانشگاه تربیت مدرس در دیپلماسی علم و فناوری اشاره کرد و گفت: وجود زیرساخت‌های لازم برای دیپلماسی علم و فناوری، تجربه موفق در تربیت اساتید در رشته / گرایش‌های مختلف به عنوان سرمایه اصلی و اساسی دانشگاه، جامع بودن دانشگاه، حضور 770 عضو هیأت علمی تمام‌وقت، جایگاه علمی مناسب در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی، وجود پارک، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار و همچنین ایجاد واحد بین‌الملل در منطقه آزاد اروند از جمله پتانسیل‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه است.

علامه در خصوص آمار دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس نیز افزود: هم اکنون 402 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 225 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 177 نفر در مقطع دکتری تحصیل می کنند. اغلب این دانشجویان از کشورهای افغانستان و عراق به ایران آمده‌اند. طبق آمار بیشترین دانشجوی بین المللی در دانشکده‌های علوم پزشکی، علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد است.