جمعه 10 فروردین 1403

تخصیص اعتبار بلاعوض 4 هزار میلیاردی جهت ساخت مسکن محرومان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تخصیص اعتبار بلاعوض 4 هزار میلیاردی جهت ساخت مسکن محرومان

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه تا پایان سال 140 هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته میشود، عنوان کرد: در این راستا 4000 میلیارد تومان وام بلاعوض و 6400 میلیارد تومان تسهیلات قرضالحسنه چهار درصد اختصاص یافته است که سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را تامین میکند.

محمدباقر نوبخت امروز در مراسم افتتاح تصویری مسکن محرومان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه همزمان با کشور در گیلان افتتاح شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تابش، رئیس فقید بنیاد مسکن کشور، اظهار کرد: بهرهبرداری از واحدهای مسکن محرومین در روستاها جلوهای از خدمات مرحوم تابش است.

وی با اشاره به تلاشهای مرحوم تابش در احداث خانه برای آسیبدیدگان از حوادث طبیعی و غیر مترقبه همچون سیل و زلزله و طوفان، افزود: بنیاد مسکن همواره در کنار مردم آسیبدیده بوده و مهمترین اقدام بنیاد مسکن و در راس آن مرحوم تابش، احداث خانه برای آسیبدیدگان ناشی از سیل بهار 98 است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از احداث خانه برای زاغهنشینان و کپرنشینان توسط بتیاد مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: مثلث همکاری بین بنیاد مسکن و کمیته امداد و سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته و با دریافت ردیف اعتبار سالانه در بودجه این ریلگذاری تکمیل شده است.

نوبخت، با بیان اینکه تا پایان سال 140 هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته میشود، عنوان کرد: در این راستا 4000 میلیارد تومان وام بلاعوض و 6400 میلیارد تومان تسهیلات قرضالحسنه چهار درصد اختصاص یافته است که سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را تامین میکند.

وی از استانداران خواست تکمیل واحدهای آماده بهرهبرداری در شهرستانها را پیگیری کنند و گفت: با توجه به تعیین ردیف بودجه، کار ساخت مسکن برای محرومان ادامه دارد.

انتهای پیام