پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تدابیر شدید ژاپن در دهکده بازی‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تدابیر شدید ژاپن در دهکده بازی‌ها

تهران - ایرنا - کمیته برگزاری بازی‌های توکیو2020، برای کنترل شرایط آلودگی به ویروس کووید19 به غیر از ایجاد یک مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی از راه‌اندازی پایگاه سلامتی و بهداشتی در دهکده ورزشکاران بازی‌های المپیک خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ ژاپن به منظور کنترل این بیماری در فصل بازی‌ها و ایمن بودن ورزشکاران از سراسر جهان در این رویداد، شدیدترین تدابیر را در نظر گرفته که در کمتر از چند روز از راه اندازی 2 مرکز تخصصی خبرداده است.

کارگروه مقابله با ویروس کرونا، که اعضای آن را برخی از مقامات دولت ژاپن، شهرداری توکیو و کمیته برگزاری بازی‌ها تشکیل می دهد، در چهارمین نشست خود تصمیم به راه اندازی این پایگاه بهداشتی گرفتند.

این پایگاه، غیر از کلینیک عمومی در دهکده، وظیفه نظارت بر سلامت ورزشکاران، انتخاب موسسات پزشکی برای بستری کردن افراد مبتلا به ویروس و سازماندهی حمل و نقل برای بیماران را برعهده خواهد داشت.

این کارگروه با ایجاد «مرکز کنترل بیماری‌های عفونی» در مرکز عمل اصلی توکیو 2020 موافقت کرده است تا با تجهیز پزشکان، اقدامات مقابله‌ای با کووید19 را دقیق‌تر کنترل کنند.

این موضوع با همکاری پایگاه بهداشت و کلینیک عمومی در دهکده ورزشکاران برای حفظ وضعیت سلامتی ورزشکاران و تشخیص عفونت در مراحل اولیه و در عین حال جمع آوری و اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد ویروس کرونا انجام می‌شود.

بازی های المپیک توکیو با یکسال تاخیر در مردادسال آینده برگزار می شود.

اعلام کمیته سازماندهی المپیک توکیو، قرار است این نهاد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انتقال آن به ورزشکاران حاضر در توکیو2020، یک مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی در دهکده المپیک احداث کند.

منبع: کمیته ملی المپیک *س_برچسب‌ها_س*