پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ترخیص 87 درصد بیماران کرونایی بالای 60 سال در استان مرکزی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ترخیص 87 درصد بیماران کرونایی بالای 60 سال در استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 87 درصد بیماران بالای 60 سال استان مرکزی با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

دکتر سید محمد جمالیان، هشتم آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به مطلوب بودن اعمال محدودیت ها در استان، اظهار کرد: امروز کم کم شاهد آثار مثبت محدودیت های اخیر هستیم به طوری که تعداد موارد فوت و بستری کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از نگرانی های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در قبال بیماران کرونایی بالای 60 سال بود چرا که 4710 بیمار بالای 60 سال به این بیماری مبتلا بودند که خوشبختانه طی هفته اول آذرماه حدود 87 درصد این افراد با حال عمومی خوب از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

جمالیان با اشاره به اثربخشی طرح محله محور شهید سلیمانی، گفت: این طرح به خلوت شدن مراکز درمانی کمک خواهد کرد، اما می توان از بسیج ادارات برای همراهی در این طرح استفاده کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد آزمایشگاه های فعال در حوزه بیماری کووید 19 گفت: تا 10 روز پیش فقط یک آزمایشگاه دولتی و یک آزمایشگاه خصوصی در این راستا فعال بود که در حال حاضر سه آزمایشگاه خصوصی و سه آزمایشگاه دولتی در این زمینه فعالند که امکان شناسایی موارد مثبت بیشتر را فراهم می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص پوشش بیمه ای برای بیماران سرپایی کووید 19 گفت: در حال حاضر بیمه برای بیماران سرپایی هزینه ای به دانشگاه پرداخت نمی کند. در این شرایط دانشگاه باید رایگان خدمات رسانی کند یا مردم هزینه را پرداخت کنند که در این راستا باید تصمیمی اتخاذ شود، هرچند که تا امروز دانشگاه هزینه ها را برای جلوگیری از نارضایتی بیماران متقبل شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کاهش چشمگیر و قابل توجه موارد بیماری در هفته اول آذرماه نسبت به هفته پایانی آبانماه بیان کرد: در هفته اول آذرماه موارد ابتلا با کاهش 25 درصدی در استان از 1886 به 1411 مورد رسیده به طوری که در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی 14 درصد، در دانشگاه علوم پزشکی ساوه 40 درصد و در دانشکده علوم پزشکی خمین دو درصد کاهش به ثبت رسیده است.

دکتر علی علیمحدی با بیان اینکه 360 مورد بستری در استان در هفته پایانی ابان به 227 نفر در هفته اول آذرماه رسیده است که 37 درصد کاهش را نشان می دهد، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اراک 42 درصد، در دانشگاه علوم پزشکی ساوه 38 درصد کاهش ثبت شده و در خمین تغییری دیده نشده است، همچنین در بعد بیماران سرپایی کاهش 22 درصدی در استان گزارش شده و موارد فوتی نیز با کاهش 19 درصدی از 83 مورد به 67 مورد در هفته اول آذرماه رسیده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: همچنان غالب سن ابتلا در استان 30 تا 39 سال و سن مرگ نیز 80 تا 89 سال است، همچنین با کاهش 25 درصدی موارد ابتلا و 20 درصدی موارد فوت، 20 درصد پوارد تست گیری در استان افزایش یافته است.

انتهای پیام