پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تردد خودروهای دارای پلاک تاریخی منعی ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تردد خودروهای دارای پلاک تاریخی منعی ندارد

تهران - ایرنا - دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی با رد اخبار مبنی بر منع تردد و عدم امکان انتقال خودروهای پلاک تاریخی اعلام کرد: پس از تأیید صلاحیت این وسایل نقلیه، پلاک تاریخی (پلاک قابل تردد) و سند مالکیت آنها صادر و تردد این دسته از خودروها بلامانع است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی اطلاعیه جدیدی در خصوص بلامانع بودن تردد خودروهای دارای پلاک تاریخی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی عموم مالکان محترم و دارندگان وسیله‌های نقلیه تاریخی می رساند، در روزهای اخیر برخی از خبرگزاری‌ها و شبکه های اجتماعی نسبت به پوشش مصاحبه‌های کذب و غیر مستند افراد فاقد وجاهت و صلاحیت قانونی مبنی بر منع تردد و عدم امکان انتقال خودروهای پلاک تاریخی اقدام کرده‌اند که دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی ضمن تکذیب همه موارد ذکر شده، اعلام میدارد بر اساس آیین نامه شماره /50243/73671ه مورخ 1395/6/17 مصوب هیأت وزیران در ماده (1) و ماده (4) صراحتاً تردد این دسته از خودروها بلامانع اعلام شده است.

این اطلاعیه تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز پس از تأیید صلاحیت وسیله‌های نقلیه از سوی کارگروه (شامل نمایندگان پلیس راهور فراجا، وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ ورزش و جوانان، سازمان حفاظت از محیط زیست)، پلاک تاریخی (پلاک قابل تردد) و سند مالکیت برای این دسته از وسیله‌های نقلیه صادر می‌کند.

همچنین موضوع بلامانع بودن تردد شخصی و انفرادی این دسته از خودروها نیز در زمان تدوین دستورالعمل اجرایی موضوع بند (ت) ماده (3) آیین نامه که مسئولیت تهیه آن در مصوبه هیأت محترم وزیران به کارگروه تفویض شده بود، در تاریخ 1396/9/19 توسط اعضاء کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی با حضور مسئولان و نمایندگان پلیس راهور فراجا تأیید شده و به تصویب اعضاء نیز رسیده است.

ضمناً این دبیرخانه حق پیگیری قانونی خود در خصوص انتشار اینگونه اخبار کذب را از طریق مراجع ذیصلاح قضایی برای خویش محفوظ دانسته و از مالکان و دارندگان محترم وسایل نقلیه تاریخی تقاضا دارد تا اخبار را صرفاً از طریق رسانه های رسمی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پیگیری نمایند.

مالکان وسیله‌های نقلیه تاریخی برای دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی درخواست خود را ثبت کنند.

برچسب‌ها