شنبه 1 اردیبهشت 1403

ترسیم و تدوین سند فرهنگی هرمزگان یک ضرورت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترسیم و تدوین سند فرهنگی هرمزگان یک ضرورت است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ترسیم و تدوین سند فرهنگی استان یک ضرورت است که آموزش وپرورش در ترسیم و اجرای آن نقش بی بدیل و جایگاه رفیعی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده عصر جمعه در دیدار مدیرکل آموزش وپرورش استان با وی افزود: این سند فرهنگی هرمزگان، نقشه راه همه دستگاه های فرهنگی استان خواهد بود. وی ضمن با ارزشمند دانستن نوع نگاه مدیریت آموزش وپرورش هرمزگان نسبت به جایگاه پرورش همراه با آموزش، گفت: طلبه های جوان و خوش فکر استان اگر در راستای تربیت دینی نقش ایفا کنند، بهترین مکان آموزش وپرورش است و این نهاد نیز با جذب طلبه ها می‌تواند حوزه‌های علمیه را در راستای پیشبرد اهداف پرورشی و تربیتی یاری رساند. امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: تحکیم و گسترش پیوند اولیا و مربیان می‌تواند آموزش وپروش را بیش از پیش به اهداف خود نزدیک تر نماید و در این امر مهم نیاز به برنامه ریزی مناسب است و ما نیز برای کمک به این مجموعه بزرگ اعلام آمادگی خود را اعلام می‌داریم.

سرمایه‌گذاری مناسب برای آموزش مجازی آموزه های درسی انجام دهیم نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: برای بهره گیری و همراهی با تکنولوژی و ظرفیت‌های نو، باید سرمایه گذاری مناسب جهت آموزش مجازی آموزه های درسی، تربیتی و فرهنگی انجام دهیم. عبادی زاده افزود: نمی‌شود منتظر ماند تا ویروس کرونا تمام شود بلکه برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی ایران باید برای امر آموزش و پرورش برنامه ریزی داشته باشیم. وی با قدردانی از زحمات فرهنگیان و معلمان هرمزگان در دوران شیوع کرونا بیان داشت: در مسائل تربیتی و فرهنگی در عمل باید خانواده‌ها را مسوول پذیر کنیم که همراه با معلمان در امر تربیت پرورشی و فرهنگی فرزندان خود فعال باشند.

بدنبال تامین منافع دانش آموزان و فرهنگیان هرمزگان هستیم مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز در این دیدار با بیان اینکه به دنبال تامین منافع دانش آموزان و فرهنگیان است، اظهارداشت: با حفظ آرامش و پرهیز از دخالت‌های سیاسی و همچنین با بهره گیری از خردجمعی، مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. ایرج بیت الهی افزود: آموزش وپرورش را از مشورت‌های هوشمندانه و مدبرانه امامان جمعه و فرمانداران هرمزگان با حفظ و رعایت استقلال دستگاه، محروم نساخته و برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین و اعتلای اهداف آن نیازمند مساعدت و همیاری دلسوزانه همه دستگاه های جامعه هستیم. وی، تحقق ساحت تربیتی، عبادی، اعتقادی، تربیتی و اخلاقی را جزو اولویت‌های آموزش وپرورش برشمرد و تصریح کرد: معلمان ضمن انجام رسالت آموزشی، باید یک مبلغ فرهنگی و تربیتی نیز باشند. مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اضافه کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند در اجرای ساحت عبادی، اعتقاد و تربیتی، باتوجه به پیچیدگی‌های آن و داشتن تخصص تربیتی و دینی، آموزش و پرورش را یاری رسانند.

*س_برچسب‌ها_س*